Pocsék ma a hangulat a világ tőzsdéin az amerikai-kínai vámháború elmérgesedése, az újabb amerikai vámfenyegetés miatt, az amerikai indexek egy-másfél százalékos mínuszban járnak. Európai társaik is hasonló eséssel zártak, a BUX index 1,1 százalékkal süllyedt. A Mol, az OTP és a Richter egyaránt olcsóbb lett, a forint gyengült, 324,40 az euró.
További árfolyamok itt láthatók
Az eheti rossz tőzsdei hangulat egyik vesztese az európai autóipar, amely a csökkenő vagy stagnáló eladásokon túl az elektromos autózásra való átállás költségeivel és a dízelbotrány utóhatásaival is küzd. Ráadásul a vámháborúban Trump elnök már őket is megfenyegette párszor.
Egy mai hír szerint csökkentek az autóeladások Nyugat-Európában, bár ha szezonális tényezőkkel igazítják ki a számokat, akkor mégis szerény növekedés tapasztalható. Az LMC Automotive nevű cég adatai szerint egy százalékkal kevesebb autót adtak el ugyan, de szezonálisan igazítva 1,4 százalék a növekedés 14,27 millió autóra.
Brexit=kevesebb autó?
A legnagyobb csökkenés Nagy-Britanniában volt, 4,1 százalékkal, amit a Brexittel kapcsolatos bizonytalanságokkal magyaráznak. A többit a gazdasági növekedés lassulására vezetik vissza. A német értékesítés 1,1 százalékkal volt kisebb. Olaszországban és Spanyolországban jobban, Franciaországban pedig kisebb mértékben nőttek viszont az eladások – tudósított a Reuters.
Közzétette ma gyorsjelentését a BMW, amelyben 78 százalékkal, 589 millió euróra zuhanó eredmény volt. Annak ellenére is, hogy a cég több luxusautót tudott eladni, mint korábban. A gyár eredménye egyrészt a beruházásokra fordított nagyobb összegek miatt esett vissza. Másrészt az 1,4 milliárd eurós büntetés miatt, amit a dízelbotrány kapcsán kiszabott rá az Európai Bizottság. (A cég ezt vitatja.)
Tíz éve nem látott veszteség
A BMW törzsrészvénye 2,3 százalékkal csökkent ma, 72,28 euróra. (A grafikon az USA-ban forgó letéti igazolások árát mutatja.) A Teleboerse.de a veszteség mértékét meglepőnek nevezi, és hozzáteszi, hogy a cég egyik negyedéve sem volt mínuszos már tíz éve. Míg 2018 első negyedéve 1,88 milliárd eurós üzemi eredményt hozott, most 310 millió volt az operatív vesztesége.
(Stockcharts.com) |
A Porsche, a Volkswagen-csoport tagja elfogadta, hogy ki kell fizetnie 535 millió euró büntetést a dízelbotrány kapcsán – tudósítottak német lapok. A sportkocsi-gyártó ezzel lemond a további jogorvoslat lehetőségéről. Emlékeztetnek rá, hogy a korábbi döntések alapján a Volkswagen maga egymilliárd, a szintén a csoporthoz tartozó Audi pedig 800 millió eurót kell fizessen hasonló okokból.
Jó hír is van
A Porsche részvénye ma három százalékkal esett, a Volkswagen (a DAX-ban is szereplő) elsőbbségi papírja kettővel, az Audi viszont egy százalékkal még emelkedett is.
(Stockcharts.com) |
Hogy valami jó hír is legyen ma az iparágban, a Ferrari pazar gyorsjelentést tett közzé és 4,5 százalékos pluszban van New Yorkban. Alaptevékenységének nyeresége 14 százalékkal nőtt az első félévben, és ezzel az elemzői várakozásokat jócskán megverte. A magas nyereségtartalmú nyolchengeres Portofino modell és a 812 Superfast jó eladásaival magyarázzák az eredményeket.
A Ferrari 2015 végi New Yorki tőzsdei bevezetése után 50 dollár körül forgott, most 138 dollár, ami szintén szép teljesítmény. (Milánóban 123 euró.) Nem hiába az a tőzsdei ticker-kódja, hogy RACE… (verseny, vágta, száguldás).
A Daimler április végén közzétett jelentése egyébként szintén nem volt valami jó, a cég költségcsökkentésekkel próbálkozik.
(Stockcharts.com) |