Ez 14 százalékos bővülés az egy évvel korábbihoz képest, a szerződések száma ugyanakkor a 2017-es szint alá csökkent, ez egyebek mellett a chiphiánnyal és az autók drágulásával magyarázható - mondta a Magyar Lízingszövetség elnöke a szervezet sajtótájékoztatóján.
Zs. Nagy István ismertette: a tavalyi kétszámjegyű növekedés ellenére a finanszírozott összeg a 2019-es szinttől 2 százalékkal elmaradt. A szövetség tagvállalatai alig több mint 82 ezer lízingszerződést kötöttek tavaly, ami a gyenge 2020-as szintet sem érte el, és messze elmaradt a 100 ezret közelítő 2019-es darabszámtól.
A 2020-as nagy vesztesek közül a nagyhaszongépjárművek és az egyéb gépek értek el átlag feletti bővülést tavaly, míg az autó- és flottafinanszírozás, valamint az építőgéplízing kiegyensúlyozott mértékben nőtt, a mezőgazdasági gépek pedig tartották az egy évvel korábbi magas szintet a finanszírozott összeget tekintve - közölte a szövetség elnöke.
Zs. Nagy István ugyanakkor kiemelte, hogy a magánszemélyek autóvásárlásainál jelentős volt a visszaesés; a lakosságnak új autókra kihelyezett összeg 34 milliárd forint volt tavaly, 16 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál, az új autókra kötött szerződések száma pedig 27 százalékkal esett vissza.
(MTI)