Ez 14 százalékos bővülés az egy évvel korábbihoz képest, a szerződések száma ugyanakkor a 2017-es szint alá csökkent, ez egyebek mellett a chiphiánnyal és az autók drágulásával magyarázható - mondta a Magyar Lízingszövetség elnöke a szervezet sajtótájékoztatóján.
Zs. Nagy István ismertette: a tavalyi kétszámjegyű növekedés ellenére a finanszírozott összeg a 2019-es szinttől 2 százalékkal elmaradt. A szövetség tagvállalatai alig több mint 82 ezer lízingszerződést kötöttek tavaly, ami a gyenge 2020-as szintet sem érte el, és messze elmaradt a 100 ezret közelítő 2019-es darabszámtól.
A 2020-as nagy vesztesek közül a nagyhaszongépjárművek és az egyéb gépek értek el átlag feletti bővülést tavaly, míg az autó- és flottafinanszírozás, valamint az építőgéplízing kiegyensúlyozott mértékben nőtt, a mezőgazdasági gépek pedig tartották az egy évvel korábbi magas szintet a finanszírozott összeget tekintve - közölte a szövetség elnöke.
Zs. Nagy István ugyanakkor kiemelte, hogy a magánszemélyek autóvásárlásainál jelentős volt a visszaesés; a lakosságnak új autókra kihelyezett összeg 34 milliárd forint volt tavaly, 16 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál, az új autókra kötött szerződések száma pedig 27 százalékkal esett vissza.
(MTI)
Törökország népirtással vádolja az izraeli miniszterelnököt és több miniszterét.

