Magyarország lakosságának 76 százaléka aktívan internetezik, közel felük rendszeresen vásárol is online. Ennek volumenében évi 20 százalékos növekedést várnak a szakértők. A hagyományos, nemzetközi szereplők a hazai piacon is gyorsan reagáltak az új vásárlói igényekre és honosították a webshopjaikat, ezzel párhuzamosan pedig számos kisméretű magyar online vállalkozás nőtte ki magát az új értékesítési csatornának köszönhetően. A növekvő versenyben viszont gyorsan hátrányba kerülnek azok a kereskedők, akik nem rendelkeznek saját szolgáltatás-specifikus payment stratégiával.
Tavaly ősszel, a PayU kivonulásával lépett be az online vásárlási megoldások piacára az OTP Mobil. Az újonnan létrehozott SimplePay rendszerébe a 2 hónapos migráció alatt egyedülálló módon 1200 webshopot integráltak. Az azóta eltelt egy évben ezt a számot megduplázták, így válva a magyar piac meghatározó, és egyik legdinamikusabban fejlődő payment szolgáltatójává. A gyors elterjedés mögött a különböző termékekre és szolgáltatásokra külön-külön optimalizált, könnyen implementálható fizetési megoldás áll.
„Már a PayU ügyfeleinek bekötésénél is azt a fő célt határoztuk meg magunknak, hogy az átállás a lehető legkevesebb nehézséget jelentse a kereskedőknek. Ezt a szemléletet azóta is megtartottuk, a SimplePay rendkívül gyorsan hozzárendelhető a webshophoz. Emellett viszont arra is rájöttünk, hogy nem csak értékesítenünk kell a szolgáltatást, de támogatnunk is kell az ügyfeleinket abban, hogy sikeresek legyenek. Ezért is segítünk a payment stratégiájuk kialakításában, amelynek kiemelt jelentősége lesz az ügyfélmegtartásban és az ügyfélszerzésben az e-commerce piacon” – mondta Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezetője.
A szakértők egyetértenek abban, hogy egy fizetési felületnek reszponzívnak kell lennie, vagyis ugyanolyan felhasználói élményt kell nyújtania mobilon, vagy tableten is, mint asztali gépen. A másik nagyon fontos téma a biztonság, amiben szintén nincs hiba. A SimplePay nem tárol semmilyen kártyaadatot, a magas szintű IT biztonságért az ország vezető bankja, az OTP felel. Emellett az alapvetés mellett több innováció is megfigyelhető a piacon: a SimplePay a felhasználók számára kínál kártyamentéses fizetést, ismétlődő fizetést, mobilappban történő fizetést és átutalás kezelést, míg a kereskedőknek akár white label verzióban is rendelkezésre bocsájtja a rendszerét.
(x)