A hazai lakás-takarékpénztár piac legismertebb képviselőjének számító Fundamenta-Lakáskassza Zrt. közel 500 ezres ügyfélállománnyal rendelkezik. A saját ügyfélbázisában elvégzett, az ország valamennyi vármegyéjéből származó kutatása szerint a lakás-előtakarékossági szerződések 40 százalékát kizárólag megtakarítási céllal, 60 százalékát pedig a megtakarítási és a hitelfelvételi lehetőség miatt kötötték – derül ki a lakás-takarékpénztár kutatásából.
Ami a konkrét célokat illeti, az ügyfelek 28,7 százaléka jelenlegi ingatlanja felújítására kívánja felhasználni a szerződéses összeget. A megkérdezettek 26,2 százaléka azt válaszolta, hogy még nincs, de a jövőben biztosan lesz lakáscélja, 17,9 százalék pedig gyermeke lakáscéljait kívánja segíteni. Ehhez képest a válaszadók 14,7 százaléka használt lakás vásárlásában gondolkodik, 8,8 százalékuk pedig új ingatlan vásárlását tervezi. A kutatásból az is kiderült, hogy az ügyfelek több, mint 87 százalékánál a legfontosabb szempont vásárlás esetén az ingatlan energiafogyasztása – áll a Fundamenta-Lakáskassza közleményében.
Bár meglepő lehet, de az ügyfelek számára manapság már szinte elvárás, hogy a saját otthonuk kényelmében köthessék meg lakáscélú szerződéseiket. Ugyanakkor ez ma a pénzügyi szférában, a Fundamenta Személyi Bankárai segítségével már egy elérhető szolgáltatás, és a válaszadók több, mint kétharmada élt is ezzel a lehetőséggel – emelik ki tájákoztatásukban.
A kutatás emellett a kényelmi szempont mellett a személyes vagyontervezési szolgáltatás növekvő fontosságára is rávilágít. Az ingatlanvásárláshoz szükséges források előteremtése, az optimális finanszírozási konstrukció kialakítása, a megfelelő ingatlan megvásárlásának levezénylése, vagy egy ingatlan korszerűsítésének lebonyolítása sokrétű ismeretet kíván. Ezzel függ össze, hogy a Fundamenta felmérése szerint a 2024-es évben kötött szerződéseknél az ügyfelek több, mint 90 százaléka vette igénybe a pénzügyi szolgáltató Személyi Bankárainak segítségét.
A szakértőkkel kapcsolatos korábbi jó tapasztalatokat erősíti meg, hogy az ügyfelek 75 százaléka már korábbról ismerte Személyi Bankárát, 52 százalékuk pedig többször is találkozott és tervezte pénzügyeit velük.
Lapunk az ősszel készített interjút a Fundamenta-Lakáskassza vezérigazgatójával:
A Fundamenta-Lakáskassza Zrt. prioritásként kezeli a Személyi Bankár Hálózat fejlesztését azzal a céllal, hogy szakértői teljeskörű segítséget tudjanak nyújtani az ügyfeleknek lakáscéljaik megvalósításához.
„A tapasztalatok azt mutatják, hogy nagyon sokrétű a lakástakarékból kivett pénzek felhasználási módja, de ahhoz, hogy minden ügyfél a számára legmegfelelőbb konstrukciót tudja kiválasztani, érdemes már a szerződéskötést megelőzően szakértői segítséget igénybe venni. Ebben is ügyeleink rendelkezésre állnak a Fundamenta vagyontervezési specialistái, a Személyi Bankárok”
– emelte ki Komáromi Tünde, a Fundamenta-Lakáskassza Zrt. Marketing és kommunikációs igazgatója. A Fundamenta Személyi Bankárainak száma meghaladja az 1500-at, amellyel a társaság országos lefedettséggel képes személyes vagyontervezési szolgáltatást nyújtani ügyfelei részére – zárul a lakás-takarékpénztár közleménye.