Október 1-re virradóra vásárlás nélküli terheléseket tapasztalt számos Apple-ügyfél a bankkártyáján – írja a 24.hu egy Reddit-poszt alapján. A problémát felvető bejegyzés alá érkező válaszok alapján volt, akinek sikeresen terhelték a kártyáját, volt, ahol a bank közbelépett, akadt olyan eset is, ahol egymás után több próbálkozás is történt.
Az esetre reagált a Magyar Nemzeti Bank (MNB) is. Közleményükben úgy fogalmaznak, értesültek az Apple-lel kapcsolatos ismételt fizetési problémákról, ennek nyomán haladéktalanul felvették a kapcsolatot a pénzforgalmi szolgáltatókkal és intézkedéseket kezdeményeztek az ügyfelek védelmére. A jegybank szorosan együttműködik e tevékenység során a vele állandó munkakapcsolatban lévő Magyar Bankszövetséggel – áll a közleményben.
Az MNB azt írja, a fizetési problémák első időszakánál világosan látható, hogy a bankok többsége a korábbihoz képest jól felkészült e helyzetre és azonnali lépéseket tettek az ügyfelek biztonsága érdekében. Az elsődleges, még meg nem erősített adatok szerint a korábbi problémáktól eltérő módon így jóval kevesebb ügyfelet érint a fennakadás. Az MNB – amely számára elsődleges a pénzügyi piacok stabilitása és az ügyfelek biztonsága – folyamatosan tájékoztatást nyújt a továbbiakban is a fejleményekről – zárul a jegybanki tájékoztatás.
A nyáron már volt egy ugyanilyen probléma az Apple-nél, amiről itt számoltunk be: