MTI Fotó: Mihádák Zoltán |
A Világgazdaságnak Haraszti Géza, a Magyar Autókölcsönzők Szövetségének elnöke azt mondta: mindenütt a világon a repterekre építenek az ilyen cégek. A külföldiek közül a németek a legfontosabbak: ha Németországban munkaszüneti nap van, az a forgalmon is meglátszik. Más nyugat-európai országokból is komoly az igény a szolgáltatásra, emellett az elmúlt időszakban a dollár erősödésének köszönhetően nőtt az amerikai turisták száma Magyarországon, így az autókölcsönzés iránti érdeklődés is.
A lap ismertetése szerint főleg a nagy nemzetközi kapcsolattal rendelkező cégek forgalma lendül meg a nyári időszakban, közülük négy van jelen Magyarországon: az Avis, az Europcar, a Hertz és a Sixt. Ezek flottája fokozatosan nő, ma együttesen több mint 3000 járművet üzemeltetnek.
Mikor lesz olyan, hogy egy magyar család csak úgy bérel egy autót hétvégére? Magyarországon egyelőre kevés a megbízható, autókölcsönző-szolgáltatást többször igénybevevő ügyfél, ezért drága még a szolgáltatás. Ugyanakkor Dévai Gábor, a Sixt Magyarország ügyvezetője szerint hónapról-hónapra erősödik az ügyfélkör. A "sima" autókölcsönzés már kevés, ezért a Sixt hazai első embere szívesebben hívja a céget mobilitás szolgáltatónak. A teljes interjút itt olvashatja >>>> |