6p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Magyarországon egyelőre kevés a megbízható, autókölcsönző-szolgáltatást többször igénybevevő ügyfél, ezért drága még a szolgáltatás. Ugyanakkor Dévai Gábor, a Sixt Magyarország ügyvezetője szerint hónapról-hónapra erősödik az ügyfélkör. A "sima" autókölcsönzés már kevés, ezért a Sixt hazai első embere szívesebben hívja a céget mobilitás szolgáltatónak.

Privátbankár: Meg lehet élni klasszikus autóbérlésből a magyar piacon?

Dévai Gábor: Elvben igen, ám mi régóta nem csak klasszikus autókölcsönző szolgáltatást nyújtunk, magam jobban is szeretem „mobilitás szolgáltatónak” nevezni a Sixt Magyarországot. A szolgáltatási körbe a „klasszikus” napi bérlésen túl a cégekhez akár egész évre kihelyezett gépjárművek működtetése (egyfajta flottamenedzsment) ugyanúgy hozzátartozik, mint például az autóbérlés sofőrrel szolgáltatás. A Sixt 2014. októberében győzött az Emirates tenderén, s ennek következtében a légitársaság által Magyarországra szállított business és first class vendégeit maximum 1 éves BMW vagy Mercedes limuzinokkal mi szállítjuk magyarországi tartózkodásuk alatt. A szolgáltatási kör hamarosan bővül, hiszen egy másik légitársasággal is folynak az egyeztetések.

Dévai Gábor

P.: Mennyire kifizetődő ilyen szolgáltatást nyújtani?

D.G.: Azt gondolom, messzemenőkig. Az utasok is egyre jobban megszokják, s talán az is kedvező, hogy híre megy a járattal utazó üzletemberek között, így egyre többen keresik – volt már olyan napunk, amikor 27 fuvart kellett megszerveznünk. Ilyenkor természetesen mi is „bérlünk” sofőröket, sőt esetleg autót is, ám az utas ezt nem veszi észre. Ugyancsak az ügyfélélmény erősítése a célja annak is, hogy a reptéri irodánk előtt hostessek fogadják az utasokat, s így már a várakozás idején megkezdődik az adatok online összeírása, a megfelelő autó képek alapján történő kiválasztása, hogy maga a bérlés gyors és hatékony legyen. Ilyen megoldással a csúcsidőszakokban élünk, ilyen lesz például a Forma 1 hete.

P.: Kanyarodjunk vissza a klasszikus autóbérléshez. Más országokhoz képest nálunk viszonylag csekély a lakossági igény, kicsi, autóval gyorsan átjárható ország vagyunk. Van létalapja a gépkocsi-kölcsönzésnek?

D.G.: Való igaz, Nyugat-Európában sokkal többen vezetnek hét közben kicsi, városi autót, s ha a hétvégén a család útra kell, akkor bérelnek egy komolyabb limuzint. Ettől még nagyon messze vagyunk. Ugyanakkor a cégek esetében már sok szempontból működnek ezek a meggondolások. Egyrészt ma már lényegében a 2-3 autós kisvállalkozások is flottaszolgáltatóval szerződnek, hiszen összességében gazdaságosabb, mintha saját maguk vennék meg, szervizelnék a kocsit – arról nem is beszélve, hogy a kereskedőknél nem tudnának olyan árat elérni, mint a kocsikat 10-es tételekben lekötő flotta- vagy épp kölcsönzési szolgáltatók.

A különbséget a két szolgáltatás között szerintem az jelenti, hogy tőlünk eseményekre, kifejezetten rövid távra is lehet autót beszerezni – tehát, ha az anyacég vezetője, vagy épp munkatársa érkezik rövid időre Magyarországra, kézenfekvő, hogy megkeresnek bennünket, hogy a beosztásához megfelelő, új autót használhasson itt tartózkodása alatt. A hosszú távú bérlésben, flottakezelésben is abszolút partnerek tudunk lenni, de arra is van lehetőség, hogy partnereink autóparkját tartsuk rendben.

P.: Mennyire beruházásigényes iparág az autóbérlés?

D.G.: Meglehetősen. Az ügyfelek elvárják, hogy a legmodernebb, fiatal, keveset futott gépkocsikba ülhessenek, ha már bérlésre adják a fejüket. Csak az idén 530 új gépjárművet szereztünk be, nagyjából 2 milliárd forint értékben – ez egy komolyabb lélegzetű beszerzés volt. Ez még növekedhet is, amennyiben az év végén is folytatódik a pozitív tendencia. Azt gondolom, hogy az adatok minket igazolnak: a nem igazán turisztikai csúcsidőszaknak számító első negyedévben 305 millió forintot meghaladó nettó árbevételt realizált a Sixt.

P.: Nyár jön, s ilyenkor megnő a forgalma az autókölcsönzőknek. Milyen az ügyfélkörük?

D.G.: A Sixt egy ismert márka, több mint 100 országban lehet tőlünk vagy partnereinktől autót bérelni. A bérlők közel háromnegyede már az online csatornákon érkezik. Nemzetközi hálózat révén lehetőség van arra is, hogy az egyik országban felvett autót egy másik ország Sixt képviseletén adjuk le – ennek tervezése számottevően könnyebb az online bejelentkezéssel, hiszen megtervezhető az, hogy külföldre vitt autót egy másik bérlő „visszahozza”, így nem kell saját munkatársainknak értük menni. Ezt a módozatot rendszerint a tengerentúli vendégek veszik igénybe, akik több országot is felkeresnek európai körútjuk alatt. Magyarországon az ügyfélkörünk 60-65 százaléka külföldi, a nyári csúcsidőszakban – ilyen például a Forma 1 hétvégéje – már nagyon nehezen tudunk kocsit biztosítani az érdeklődőknek. Évről-évre erősödik a piac, komoly reményeink vannak az idei szezonnal kapcsolatban is.

P.: A klasszikus nyaralóhelyeken, sőt már Magyarországon is megjelent az árversenyt diktáló konkurencia. Mi lehet erre a válasz?

D.G.: Dőreség volna azt állítani, hogy az árverseny nem hat a Sixt áraira, hiszen mindenképp versenyképes díjszabást kell kialakítanunk. Ugyanakkor úgy gondolom, hogy az ügyfélélmény legalább annyira fontos. Ezért nálunk nem fordulhat elő, hogy a vendég az általa választott márkájú gépkocsi helyett mást kap, mert azt már „elvitték”, ha ilyenre kényszerülünk valami technikai ok miatt, saját költségünkre magasabb kategóriájú autót kínálunk. De az igazi különbséget akkor érezhetik az ügyfelek, ha történik valami - kiválóan szervizelt, ellenőrzött autóba ülnek be, ahol abban is biztos lehet, hogy probléma esetén bárhol is jár, azonnal szakavatott segítséget kaphat.

P.: Miként bővülhet a hazai (magán) ügyfelek köre?

D.G.: Az átlag magyar számára ma még, elismerem, elérhetetlen az, hogy – miként például anyacégünknél, Németországban – 60-100 euróért tudjon bérelni egy minőségi autót egy hétvégére, de ennek több oka van. Egyrészt Magyarországon rendkívül drága a gépkocsik éves fenntartása (havi adók, nettó értékcsökkenés), illetve a bérleti díj áfája is magas, amit a magán ügyfélkörnek is ki kell fizetnie. A másik oldalt – s ezt is el kell ismerni – egyelőre a bizalmatlanság jelenti. Egyelőre kevés a megbízható, a szolgáltatást többször igénybe vett ügyfél, márpedig így Magyarországon még mindig magas a kockázat. Így viszont egy jelentős ügyfélkörtől elesünk, hiszen az átlagmagyar bankszámláján ritkán van 600-800 ezer forintos fedezet, amelyet kénytelenek vagyunk befoglalni önmagunkat (és autóinkat) védendő egy-egy foglalás során.

Ugyanakkor egyre erősödik a prémium ügyfélkör. Sajnos, hazánkban még viszonylag gyerekcipőben jár az elektromos autós töltőhálózat kiépítése, mint akár Csehországban vagy Lengyelországban, de ennek ellenére a Sixt-nél júliustól már lehetőség lesz a BMW i3 bérlésére is. Reméljük, sok olyan régi-új ügyfelet tudunk magunkhoz csábítani, aki fontolgatja ezen csúcsmodell megvásárlását, ám előtte saját szemével kíván meggyőződni a jármű képességeiről.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG