6p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Magyarországon egyelőre kevés a megbízható, autókölcsönző-szolgáltatást többször igénybevevő ügyfél, ezért drága még a szolgáltatás. Ugyanakkor Dévai Gábor, a Sixt Magyarország ügyvezetője szerint hónapról-hónapra erősödik az ügyfélkör. A "sima" autókölcsönzés már kevés, ezért a Sixt hazai első embere szívesebben hívja a céget mobilitás szolgáltatónak.

Privátbankár: Meg lehet élni klasszikus autóbérlésből a magyar piacon?

Dévai Gábor: Elvben igen, ám mi régóta nem csak klasszikus autókölcsönző szolgáltatást nyújtunk, magam jobban is szeretem „mobilitás szolgáltatónak” nevezni a Sixt Magyarországot. A szolgáltatási körbe a „klasszikus” napi bérlésen túl a cégekhez akár egész évre kihelyezett gépjárművek működtetése (egyfajta flottamenedzsment) ugyanúgy hozzátartozik, mint például az autóbérlés sofőrrel szolgáltatás. A Sixt 2014. októberében győzött az Emirates tenderén, s ennek következtében a légitársaság által Magyarországra szállított business és first class vendégeit maximum 1 éves BMW vagy Mercedes limuzinokkal mi szállítjuk magyarországi tartózkodásuk alatt. A szolgáltatási kör hamarosan bővül, hiszen egy másik légitársasággal is folynak az egyeztetések.

Dévai Gábor

P.: Mennyire kifizetődő ilyen szolgáltatást nyújtani?

D.G.: Azt gondolom, messzemenőkig. Az utasok is egyre jobban megszokják, s talán az is kedvező, hogy híre megy a járattal utazó üzletemberek között, így egyre többen keresik – volt már olyan napunk, amikor 27 fuvart kellett megszerveznünk. Ilyenkor természetesen mi is „bérlünk” sofőröket, sőt esetleg autót is, ám az utas ezt nem veszi észre. Ugyancsak az ügyfélélmény erősítése a célja annak is, hogy a reptéri irodánk előtt hostessek fogadják az utasokat, s így már a várakozás idején megkezdődik az adatok online összeírása, a megfelelő autó képek alapján történő kiválasztása, hogy maga a bérlés gyors és hatékony legyen. Ilyen megoldással a csúcsidőszakokban élünk, ilyen lesz például a Forma 1 hete.

P.: Kanyarodjunk vissza a klasszikus autóbérléshez. Más országokhoz képest nálunk viszonylag csekély a lakossági igény, kicsi, autóval gyorsan átjárható ország vagyunk. Van létalapja a gépkocsi-kölcsönzésnek?

D.G.: Való igaz, Nyugat-Európában sokkal többen vezetnek hét közben kicsi, városi autót, s ha a hétvégén a család útra kell, akkor bérelnek egy komolyabb limuzint. Ettől még nagyon messze vagyunk. Ugyanakkor a cégek esetében már sok szempontból működnek ezek a meggondolások. Egyrészt ma már lényegében a 2-3 autós kisvállalkozások is flottaszolgáltatóval szerződnek, hiszen összességében gazdaságosabb, mintha saját maguk vennék meg, szervizelnék a kocsit – arról nem is beszélve, hogy a kereskedőknél nem tudnának olyan árat elérni, mint a kocsikat 10-es tételekben lekötő flotta- vagy épp kölcsönzési szolgáltatók.

A különbséget a két szolgáltatás között szerintem az jelenti, hogy tőlünk eseményekre, kifejezetten rövid távra is lehet autót beszerezni – tehát, ha az anyacég vezetője, vagy épp munkatársa érkezik rövid időre Magyarországra, kézenfekvő, hogy megkeresnek bennünket, hogy a beosztásához megfelelő, új autót használhasson itt tartózkodása alatt. A hosszú távú bérlésben, flottakezelésben is abszolút partnerek tudunk lenni, de arra is van lehetőség, hogy partnereink autóparkját tartsuk rendben.

P.: Mennyire beruházásigényes iparág az autóbérlés?

D.G.: Meglehetősen. Az ügyfelek elvárják, hogy a legmodernebb, fiatal, keveset futott gépkocsikba ülhessenek, ha már bérlésre adják a fejüket. Csak az idén 530 új gépjárművet szereztünk be, nagyjából 2 milliárd forint értékben – ez egy komolyabb lélegzetű beszerzés volt. Ez még növekedhet is, amennyiben az év végén is folytatódik a pozitív tendencia. Azt gondolom, hogy az adatok minket igazolnak: a nem igazán turisztikai csúcsidőszaknak számító első negyedévben 305 millió forintot meghaladó nettó árbevételt realizált a Sixt.

P.: Nyár jön, s ilyenkor megnő a forgalma az autókölcsönzőknek. Milyen az ügyfélkörük?

D.G.: A Sixt egy ismert márka, több mint 100 országban lehet tőlünk vagy partnereinktől autót bérelni. A bérlők közel háromnegyede már az online csatornákon érkezik. Nemzetközi hálózat révén lehetőség van arra is, hogy az egyik országban felvett autót egy másik ország Sixt képviseletén adjuk le – ennek tervezése számottevően könnyebb az online bejelentkezéssel, hiszen megtervezhető az, hogy külföldre vitt autót egy másik bérlő „visszahozza”, így nem kell saját munkatársainknak értük menni. Ezt a módozatot rendszerint a tengerentúli vendégek veszik igénybe, akik több országot is felkeresnek európai körútjuk alatt. Magyarországon az ügyfélkörünk 60-65 százaléka külföldi, a nyári csúcsidőszakban – ilyen például a Forma 1 hétvégéje – már nagyon nehezen tudunk kocsit biztosítani az érdeklődőknek. Évről-évre erősödik a piac, komoly reményeink vannak az idei szezonnal kapcsolatban is.

P.: A klasszikus nyaralóhelyeken, sőt már Magyarországon is megjelent az árversenyt diktáló konkurencia. Mi lehet erre a válasz?

D.G.: Dőreség volna azt állítani, hogy az árverseny nem hat a Sixt áraira, hiszen mindenképp versenyképes díjszabást kell kialakítanunk. Ugyanakkor úgy gondolom, hogy az ügyfélélmény legalább annyira fontos. Ezért nálunk nem fordulhat elő, hogy a vendég az általa választott márkájú gépkocsi helyett mást kap, mert azt már „elvitték”, ha ilyenre kényszerülünk valami technikai ok miatt, saját költségünkre magasabb kategóriájú autót kínálunk. De az igazi különbséget akkor érezhetik az ügyfelek, ha történik valami - kiválóan szervizelt, ellenőrzött autóba ülnek be, ahol abban is biztos lehet, hogy probléma esetén bárhol is jár, azonnal szakavatott segítséget kaphat.

P.: Miként bővülhet a hazai (magán) ügyfelek köre?

D.G.: Az átlag magyar számára ma még, elismerem, elérhetetlen az, hogy – miként például anyacégünknél, Németországban – 60-100 euróért tudjon bérelni egy minőségi autót egy hétvégére, de ennek több oka van. Egyrészt Magyarországon rendkívül drága a gépkocsik éves fenntartása (havi adók, nettó értékcsökkenés), illetve a bérleti díj áfája is magas, amit a magán ügyfélkörnek is ki kell fizetnie. A másik oldalt – s ezt is el kell ismerni – egyelőre a bizalmatlanság jelenti. Egyelőre kevés a megbízható, a szolgáltatást többször igénybe vett ügyfél, márpedig így Magyarországon még mindig magas a kockázat. Így viszont egy jelentős ügyfélkörtől elesünk, hiszen az átlagmagyar bankszámláján ritkán van 600-800 ezer forintos fedezet, amelyet kénytelenek vagyunk befoglalni önmagunkat (és autóinkat) védendő egy-egy foglalás során.

Ugyanakkor egyre erősödik a prémium ügyfélkör. Sajnos, hazánkban még viszonylag gyerekcipőben jár az elektromos autós töltőhálózat kiépítése, mint akár Csehországban vagy Lengyelországban, de ennek ellenére a Sixt-nél júliustól már lehetőség lesz a BMW i3 bérlésére is. Reméljük, sok olyan régi-új ügyfelet tudunk magunkhoz csábítani, aki fontolgatja ezen csúcsmodell megvásárlását, ám előtte saját szemével kíván meggyőződni a jármű képességeiről.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Árat csökkentett a Penny tulajdonosa az egyik kedvenc piacán
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 24. 19:44
A kelet- és közép-európai országok kiskereskedelmének sokszínűségére példa, hogy a Magyarországon a Pennyvel jelen lévő német REWE Group Bulgáriában a Billa áruházakkal szerzett nagy piaci részesedést.
Vásárló Kedves Temu, kérlek, menj innen!
Buksza blog | 2024. november 24. 14:31
Miközben a számos országban letarolják az online kereskedelmet az ágazat kínai óriásai, Délkelet-Ázsiában nem fogadják tárt karokkal a „nagy sárkányokat”. Magyarország és ellencsapásra készül. 
Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
Vásárló A botrány után jön a bagóért adott menü a Mekikben
Buksza blog | 2024. november 23. 15:48
A McDonald’s 2025-ben új termékcsoporttal jelentkezik, amelynek ételeiben az lesz a közös, hogy feltűnően olcsón fogják kínálni őket. Ezzel folytatják az idén kezdett ötdolláros burgeroffenzívát.
Vásárló Lehet, hogy a jövőben még több kis boltot nyitnak a nagy boltláncok
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 23. 14:51
Az olaszországi kiskereskedelem az áruházláncok rémálma, mert több száz cég versenyez a vásárlókért. Még az olyan óriásoknak is komoly gondjaik akadnak, mint a francia Carrefour.
Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Tanácsok az ajándék kiválasztásához legénybúcsúra
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 18:15
A legénybúcsús ajándék kiválasztása nem egyszerű feladat, sok-sok szempontot figyelembe kell venni a pénzügyek mellett. A cikkben ezeket vesszük sorra, a tanácsokkal igyekszünk megkönnyíteni a döntést.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Honnan szerezhetünk be könyveket jó áron?
Márkázott tartalom | 2024. november 17. 18:19
Az ünnepek közeledtével is sokszor felmerül a kérdés: hol találunk olyan ajándékot, amely nem viseli meg nagyon a pénztárcánkat? Azok, akik könyvvel szeretnék meglepni az ismerőseiket, még nagyobb dilemmában vannak, hiszen ezek a termékek nem igazán olcsók.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG