A városi légi mobilitás (Urban Air Mobility, UAM) névre hallgató projektben a légi járműveket a városi és külvárosi területeken belüli alacsonyabb magasságban történő utas- vagy teherszállításra használják, nagy előnyük hogy kifutópályákat vagy hosszabb felszállási területet nem igényelnek.
A szöuli önkormányzat a földügyi minisztériummal közösen kétlépcsős tesztet hajt végre az év második felében, hogy ellenőrizzék a projekt biztonságát - közölték a városi tisztviselők. Elsőnek kiválasztják a légi járművek leendő üzemeltetőit, majd megvizsgálják a lehetséges repülési útvonalakat, a járműbiztonság kérdését, a zajszennyezést és tesztelik a légi közlekedéshez szükséges kommunikációs hálózatokat.
Az önkormányzat már több repülési útvonalat is kiválasztott a teszteléshez, 8 és 18 kilóméteres szakaszokat próbálnak ki majd a légi járművekkel a projekt második, tesztelési fázisában. Emellett már megkezdték azon helyszínek felkutatását is, amelyek a légi járművek számára a le- és felszállást fogják majd biztosítani. A szöuli önkormányzat a tervek szerint még idén bemutatja a részletes UAM terveit, amely a főváros légi mobilitási stratégiájának közép- és hosszú távú céljait is ismerteti majd. (MTI)