Jean Wendlinget, az Accor kelet-európai operatív irányításáért felelős alelnökét a Turizmus Online arra kérte, ossza meg, milyen üzenetet hordoz a hamarosan bevezetendő új brand, a Handwritten Colection, és miért fontos mérföldkő a magyarországi szállodapiacon való megjelenése.
A középkategóriás szállodaipar kiemelkedő szereplője ez az új brand, amelyek tagjai stílusos, barátságos otthonként hatnak. A vendégek olyan terekbe léphetnek be, amelyek tele vannak bájjal és karakterrel, és ahol minden részletben tükröződik a hely egyénisége. A márka filozófiája mentén olyan egyedi szálláshelyeket hozunk létre, ahol a hagyományos és a kortárs elemek találkoznak, így nincs két egyforma hotel.
Fotó: Accor
Hogyan jött létre ez a márka, és mi volt a létrehozásának oka?
Egy fiatal márkáról beszélünk, amelyet 2023-ban indítottak el. Olyan rugalmas lehetőség egyben, amely teret enged a tulajdonosok egyéniségének, ezek alapján készülnek el az egyes hotel koncepciók. A brand tagjainak mindegyike tükrözi a házigazdák és karakterét. Több mint 30 egysége van immár több mint 10 országban, és további 50 szálloda építése zajlik jelenleg is. Az autentikus élményekre vágyók számára tökéletes lehetőség, hogy meghitt környezetben valódi kapcsolatokat alakítsanak ki a többi vendéggel és a házigazdákkal.
Már van több tagja a brandnak szerte Európában, és hamarosan nyílik idehaza, Debrecenben is egy új egység. Milyen módon választották ki ezeket a szálláshelyeket?
A Handwritten Collection debreceni szállodája valóban idén ősszel nyílik. Számunkra jó hír, hogy egyre több szállodatulajdonos keresi a nemzetközi márkákat. Ez segít a hotel megfelelő pozícionálásában a piacon, és alacsonyabb ügyfélszerzési költségekkel jár. Ennél is fontosabb, hogy így a létesítmény átfogó szakértelemmel rendelkezik a marketing, az értékesítés, a beszerzés és a bevételkezelés terén.
A személyzet felvételével kapcsolatban vannak-e különleges, csak erre a márkára jellemző kritériumok?
A márka mindig csak egy ígéret, a hotelben dolgozó emberek azok, akik ezt az ígéretet valóra váltják. Cégünknél, az Accornál az emberek állnak a középpontban, ők támogatják üzletünket. Akik őszintén törődnek a vendégekkel, a partnerekkel és egymással – ez az, ami igazán fontos a jó vendégvárás területén. Munkatársunkat „Heartists®”-nek nevezzük. Ez a név a Heart (szív) + Artist (művész) szavakból áll, és kifejezi a vendégszeretet iránti közös szenvedélyt, amely nyitottságot és az egyes emberek egyedi kreativitásának értékelését jelenti. Ez a koncepció vonatkozik a Handwritten Collectionra is.
Fotó: Accor Handwritten Collection https://group.accor.com/en/brands-and-experiences/our-hotel-brands/handwritten-collection
Milyen terveik vannak a továbbiakban Magyarországgal és Kelet-Európával kapcsolatban?
Kelet-Európa egy nagyon dinamikus régió számunkra, és ennek több oka is van. Először is a régió egyre ismertebb desztináció, mi pedig folyamatosan új piacokat adunk hozzá portfóliónkhoz. Magyarország évek óta jelentős úti cél – ezért 1992 óta jelen vagyunk az önök országában. Lengyelország egy másik kulcsfontosságú piacunk, ahol az Accor egyértelműen vezető szerepet tölt be, de emellett Csehország is az egyik bázisunk. Növekszik a jelenlétünk a Balkánon is, ahol egyes országokban most debütálunk márkáinkkal és ingatlanjainkkal. 2022-ben nyitottuk meg első szállodánkat Horvátországban, a növekedésünk itt nagyon ígéretes. Például tavaly megnyitottuk a Pullmant Zágrábban, idén a Novotel Zágrábot. Románia szintén nagyon erős piac, ezenkívül új lehetőségeket látunk olyan feltörekvő desztinációkban, mint Montenegró és Albánia, ahol több új szálloda is épül. Bulgária is tovább fog növekedni, számos új projektet készítünk elő Szófiában.
Ha egy ház csatlakozik a márkához, hogyan ellenőrzik a minőséget? És szükség esetén lehetséges-e a márka átnevezése?
A márkanévváltás stratégiánk fontos része – például tavaly sikeresen behoztuk a Pullman Budapest márkanevet, és a debreceni Handwritten Collection szálloda is jó példa arra, hogyan lehet egy hotelt Accor márkává alakítani. A márkanévváltás előtt mindig alapos elemzéssel kezdünk – megvizsgáljuk az adott hotelt, a piaci feltételeket és a szükséges beruházás mértékét. Miután egy ingatlan csatlakozik portfóliónkhoz, a minőséget folyamatosan ellenőrizzük: képzési programokkal, teljesítménytámogatással és márkaauditokkal. Ezek biztosítják, hogy a hotel folyamatosan megfeleljen szabványainknak és megfelelő vendégélményt nyújtson.
Mennyire fontos a helyszín a Handwritten Collection esetében?
E brand esetén az egyes tagszállodákat igazán a történetük és a tulajdonosuk egyedi személyisége határozza meg. Ez a márka nem az egységességről szól, hanem az egyéniségről. Legyen az lokáció Debrecen, Budapest vagy egy hegyvidéki város bármelyik országban, ahol már működünk vagy tervezünk megjelenni.
Milyen vendégkört szólítanak meg?
A célközönségünk meglehetősen sokszínű. Üzleti szempontból sok vendégünk egyéni utazó lesz, de a kollekciót úgy terveztük, hogy sokkal szélesebb körben is vonzó legyen. Várjuk az üzleti utazókat, a szabadidős vendégeket és azokat is, akik egyszerűen csak élvezetet és egyedi élményeket keresnek. E brand tagjai azoknak szólnak, akik minden tartózkodásukból valami személyesebb és emlékezetesebb élményt szeretnének magukkal vinni, függetlenül attól, hogy üzleti vagy pihenési célból utaznak.
Fotó: Accor Handwritten Collection https://group.accor.com/en/brands-and-experiences/our-hotel-brands/handwritten-collection
Bemutatná a belsőépítészeti csapatot? Kik állnak tervezőként a koncepció mögött, és milyen irányelveket követnek?
Az új debreceni szállodánk egy élő galéria: amint belép az ember, úgy érzi, mintha egy műgyűjtő nappalijába érkezne. Clavilier Laurent, kelet-európai tervezési és műszaki szolgáltatásokért felelős alelnökünk, csapata, Patai Gabriella és Bálint Eszter felelősek a régiónk belsőépítészetéért. A Handwritten Collection Lycium Debrecen esetében Fülöp Krisztina, a KOMP DESIGN Studio vezető tervezője volt a partnerünk. Egy gyönyörű „élő galéria” koncepciót hoztunk létre ebben az új szállodában, amelyet hamarosan bárki megcsodálhat.
Megtudhatnánk néhány adatot, információt az Accor Csoport házainak idei kihasználtságáról, eddigi vendégszám alakulásokról?
Az idei év a várakozásainknak megfelelően alakul – a versenyképes piaci környezet ellenére különleges erőfeszítéseket teszünk az eredmények biztosítása érdekében. Szállodáinkban egészséges arányban vannak jelen a nemzetközi és a belföldi utazók. Vendégeink többsége a legfontosabb európai piacokról jön, de vannak közöttük távolabbi országokból érkező vendégek is. Az üzleti utazók általában rövidebb időtartamú látogatásokra érkeznek, míg a szabadidős vendégek hosszabb időtartamú tartózkodásokat élveznek, különösen hétvégeken, ünnepnapokon és a főszezonban. Összességében optimisták vagyunk az idei évet illetően, mivel az utazási kereslet továbbra is növekszik. Az önök fővárosa egy igazi nemzetközi város, minden kontinensről érkeznek ide látogatók. Tokajt és Debrecent pedig – ahol szintén vannak házaink – a szomszédos országokból látogatják, valamint a lengyel látogatók is nagyon kedvelik ezeket a helyeket.
Magyarországon piacvezetők szállodaüzemeltetés területén. Az önök által képviselt magyarországi szálláshelyek között van három különleges funkciójú is, hiszen mindhárom repülőtéri hotel az Accor kezelésében működik. Az utolsó kérdésem tehát erre vonatkozik: ez egy általános közép-kelet-európai stratégia az önök esetében, vagy kizárólag Magyarországra jellemző?
Ez a felállás meglehetősen egyedülálló itt, Magyarországon, azonban a repülőtéri szállodák mindig is nagyon fontos részét képezték cégünk stratégiájának. A repülőterek az utazás valódi epicentrumai, így az ottani jelenlétünk lehetővé teszi, hogy az utazásuk kulcsfontosságú pontján találkozzunk az ügyfeleinkkel. Globálisan az Accor szinte minden jelentős európai repülőtéren jelen van – Párizstól Frankfurtig és Katowicéig –, ez utóbbiban új hotelt is nyitottunk. Tehát míg a három repülőtéri szálloda koncentrációja Magyarországon specifikus erre a piacra, a főbb repülőtereken az utazók kiszolgálásának átfogó stratégiája egész Európában következetes, és továbbra is kiemelt fontosságú számunkra.