Az izlandi turisztikai szervezet, az Íslandsstofa, elindította az "Out Horse Your Email" nevű új szolgáltatást, ami azt jelenti, hogy a turista, ha jónak látja, rábízza e-mailje megválaszolását egy-egy szép paripára. Az óriási, strapabíró billentyűzeten a ló személyes „out of office” üzeneteket küld, így nyugodtan pihenhet és élvezheti a nyaralást.
A kampány előtt végzett felmérés szerint a megkérdezettek 55 százaléka nyilatkozott úgy, hogy minden nap egyszer vagy többször ellenőrzi a munkával kapcsolatos leveleit, akkor is, ha szabadságon van, és 60 százalékuk úgy érzi, hogy főnöke vagy ügyfelei gyors választ várnak kérdéseikre, figyelmen kívül hagyva, hogy nyaralnak.
Nem ám valamiféle robotokról van szó, hanem élő lovakról, és speciálisan nekik készültek a billentyűzetek. Az állat persze bárhova lép, az out of office üzenetet küldi el.
Mindannyian tudjuk, hogy a Covid-járvány idején a home office alapvetően elmosta a határokat a munka és a magánélet között – nyilatkozta Sigríður Dögg Guðmundsdóttir, a Visit Iceland vezetője. Kutatásukból az derül ki, hogy az emberek ki vannak éhezve egy olyan nyaralásra, ahol valóban kiszabadulhatnak a mindennapokból.
A három „turisztikai munkatársnak” neve is van:: Hrímnir Hvammurból, Hekla Þorkellshóllból és Litla Stjarna Hvítárhóllból érkezett a feladat végrehajtására. Hogy jót tesz-e a nyaralni vágyó karrierjének, ha ilyen e-mailt küld a főnöknek, az nem biztos – de nyilvánvalóan hasznos a mentális egészségének.
Izland ma az egyik legdivatosabb utazási célpont, és sokan terveznek oda kirándulást, hiszen egyedülállóan vad és romantikus vidék. Igaz, az élelmiszerek és az éttermek még a svédeknek is drágák. Reykjavík az egyik legdrágább város a Forex nagyvárosi indexében, 138-as értékével (a stockholmi 100-as értékkel szemben). Az indexben szereplő 83 város közül csak Genf, San Francisco és New York drágább.
Furcsa először, hogy a csapvíz rohadt tojásszagú (kén), de teljesen iható és jó ízű. Meg kell szokni bizonyos hónapokban azt is, hogy mást jelent a nappal és az éjszaka.
Izlandra, ahol összesen 330 ezren laknak, 2018-ban 2,3 millió turista érkezett. Aki ide tart, elsősorban a természeti csodákat szeretné látni. Ez azt jelenti, hogy minden meglátogatott kis gejzírnél tele turistabuszok állnak rendelkezésre. Bár az utóbbi években a szigetországban is csökkent a látogatottság.
Februárban a hatóságok kénytelenek voltak bezárni egy gyönyörű völgyet, miután 100 ezer turista mocsárrá változtatta, akik azért zarándokoltak el oda, mert előtte látták a völgyet egy Justin Bieber videón. Most az idegenforgalmi hatóságok arra kérik a vendégeket, hogy tegyenek le egyfajta esküt Izlandra érkezéskor vagy online.
Ez azt jelenti, hogy megígérik, „felelős turistaként” viselkednek majd, betartják az előírásokat, és nem kockáztatják az életüket merész szelfik, vagy nem tervezett úttalan séták révén. Viszont a gejzírek megtekintését, a gyógyfürdőket és a sört mindenkinek ajánlják.