Új fogalom: TikTok-szállodák - A közösségi média újabban egyre nagyobb szerepet játszik a turizmusban, és most nem csak a jó öreg Facebookra gondolok. A TikTok, amelynek használatát néhol betiltották, vagy korlátozták – főleg gyerekek részére – újabban fontos szerepet játszik egy-egy úti cél vagy szálloda kiválasztásában is.
Az egyik hotelben csodás, feszített víztükrű medence található, a másikban lenyűgöző a kilátás, a harmadikban a föld alatt bóklászhatunk. A svéd alltomresor.se turisztikai online lap közzétette, mely szállodákat keresték fel az utóbbi időben legtöbben a TikTokon.
Sokan kényszert éreznek arra, hogy közzé tegyék, hol nyaralnak, mit ebédeltek tegnap, és hogy sikerült a déli pörkölt. A legnagyobb hatása turisztikai szempontból annak van, ha a különböző közösségi fórumokon, az utazók megosztják fotóikat és véleményüket. A hotels.com adatai azt mutatják, az utóbbi időben megugrott a legjobb szállodákra való keresés a TikTokon.
Három hónap alatt 87 millió megkeresés
A felmérés a hotels.com közreműködésével készült, még tavaly. Ime, a kedvencek listája.Az első helyen a Granada Luxury Beleket emelik ki, (Antalya, Törökország) amely golfparadicsom, vízparti lakosztályokkal, teniszpályával, gyógyfürdővel és stranddal. A szállodát 87 millióan nézték meg három hónap alatt a TikTokon.
A második helyezett a mexikói La Casa de la Playa, ez a butikhotel a híres Xcaret Parkjában található, az esőerdő és a Karib-tenger között. A vendégek imádnak úszni a végtelenített víztükrű medencében, és napozni a tengerparton. Sky bár, jól felszerelt gyógyfürdő, csokoládé butik és könyvtár is található a szállodában, amelyre több mint 97 millióan kattintottak a fent említett idő alatt.
Nagyvárosi panoráma meg a vitorla
Ha pihenésről van szó, ritkán jut eszünkbe a nyüzsgő New York. De állítólag az Arlo NoMadban található Queen Room Sky üveghomlokzatával , Manhattan szívében, az Empire State Buildingre néző lenyűgöző panorámájával kihagyhatatlan.
A Stella Island Luxury Resort & Spa, (Kréta) az egyik legtrendibb és leginkább Instagram-barát szálloda Görögországban. A szálloda különleges attrakciója egy lagúna alakú medence, valamint a 225 luxus szoba és villa, és éttermek egész sora
.
A luxusfogyasztóknak aligha kell bemutatni a Dubaiban található Burj Al Arabot, amelyet
a világ egyetlen, 7 csillagos szállodájaként emlegetnek. A 321 méter magas "vitorla" lakosztályaiból fantasztikus panoráma nyílik Dubaira.
Középpontban a víz, a medencék, a gyógyfürdők
A Bulgari Resort Bali egyik legelegánsabb szállodája. Saját strandjáról hihetetlen kilátás nyílik a Csendes-óceánra. A luxus fürdőkomplexum a jógaórák és különféle kezelések széles választékát kínálja, a szálloda négy étterme pedig gondoskodik a bőséges ételválasztékról – a teraszon, a csillagok alatt.
A Pollicastro Boutique Hotel, (Lecce, Olaszország) egy 16. századi palotában található, 300 méterre a Sant' Oronzo tértől. A földalatti barlang, medencével és vízeséssel, a fentebbi szinteken pedig a nagy tetőkertek különleges élményt nyújtanak.
Ez a lista persze nap, mint nap változik, követni lehetetlen. Mindenesetre felhívja a figyelmet a turisztikai szakmában dolgozók számára hogy még az eddigieknél is fontosabbnak tartsák a közösségi médiát, mint marketing eszközt.