Brüsszel már éppen utalta volna az útépítésekre szánt beragadt 500 milliárd forintnyi támogatást a 2007-2013-as ciklusról, erre most megint befagyasztják a folyósítást - értesült a Világgazdaság.
Az új aszfaltügy
Az Európai Bizottság most azt vizsgálja, hogyan sikerült alkalmazni a 2014- 2020-as időszakra szánt útépítési pályázatoknál a környezetvédelmi előírásokat.
Ennek egyik fő eleme ugyanis a szén-dioxid kibocsátás miatt a minél kevesebb szállítási idő, magyarul az a cég kerül előnybe, amelyiknek közelebb van a telephelye. De az unió azt is előírja, hogy más környezetvédelmi szempontokat is figyelembe kell venni, sőt, nagyobb prioritást élvez, mint az árajánlat. A magyar kormány azonban csak a távolságra hivatkozva hozta ki győztesnek a cégeket, így eleve csak az rúghatott labdába, akinek a legközelebb volt aszfaltkeverője.
Mint ahogy az Világgazdaság korábban már megírta, a Simicska Lajoshoz tartozó Közgép éppen így bukta el az egyik tendert, holott olyan alacsony áron csinálták volna meg (25 milliárddal olcsóbban), hogy "csodaszámba ment", hogy nem nyertek. A Közgép emiatt fel is dobta a kormányt Brüsszelben, ebből lett most ügy.
Azt is nézi az EB, hogy az új ciklusban megjelenő problémák miatt visszatartható-e a korábbi ciklusból származó forrás. Ha igen, akkor 700 millió euróról van szó összesen. A lap kérdezte a Miniszterelnökséget a helyzetről, de egyelőre nem válaszoltak.