A légitársaság felügyelőbizottsága október 9-én ül össze a mentőcsomag megvitatására. A légitársaság legutóbb 2012 decemberében vett fel 400 millió zloty támogatást az Európai Bizottság jóváhagyásával.
Sebastian Mikosz közölte, ha döntés születik, módosítani kell majd a lengyel kincstárügyi miniszter által már elfogadott stratégiai tervet, amelyet egyeztetni kell az Európai Bizottsággal, hiszen az már vizsgálja. A tervezet 381 millió zloty támogatást irányoz elő.
A LOT már belföldön is erős versennyel kénytelen szembe nézni, miután a Ryanair 2014 elején járatokat tervez indítani a varsói Modlin repülőtér és Gdansk, illetve Wroclaw között. A LOT a kihívásra flottájának átalakítását is magában foglaló stratégiaváltással kíván reagálni.
Küzdenek a légitársaságok
A lengyel LOT légitársaság 2012-ben 400 millió zloty veszteséget szenvedett el. A légitársaság 67,97 százalékban állami tulajdonban van. A TFS Silesia 25,1 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik, a fennmaradó 6,93 százalék pedig a társaság alkalmazottainak a tulajdonában van.
A Malév tavaly év elején jelentett csődöt, aminek a veszteségesség mellett az volt az oka, hogy hasonló módon az állam támogatást nyújtott a cégnek, amit az Európai Unió jogellenesnek talált. A Malév mellett a CSA cseh légitársaságot áprilisban vagy májusban eladja a cseh kormány, a SAS skandináv légitársaság évek óta veszteséges.