Nemrég sűrítettük olvasóinknak szánt körkérdéseinket, szavazásainkat, legutóbb arról érdeklődtünk, hogy ki, melyik szupermarket– vagy hipermarket-hálózatot választaná. (Már ha teheti, mert akinek csak egy van a közelben, az nyilván a gyakorlatban ritkán válogat.)
A körkérdésre 1458 válasz érkezett. Talán azért viszonylag kevés, mert sokan több bevásárlási lehetőséget is kedvelnek. A győztes toronymagasan a Lidl (36 százalék választaná), majd a Spar 14, az Aldi 13 százalékot kapott. Az Auchan még két számjegyű, tíz százalékkal, a Penny és a Tesco 9 százalékkal szorosan a nyomában.
A többiek, köztük három magyar tulajdonú üzletlánccal, nagyon kevés, 1-3 százaléknyi szavazattal kellett beérjék. (A felmérés természetesen nem reprezentatív, nem tudományos módszerrel készült.)
A kakukktojástól a miniszterig
A következő szavazás elkezdődött, a kérdés: Miért is nyaralunk, hosszú hétvégézünk, kirándulunk belföldön? “Annyi szép és érdekes látnivaló van Magyarországon” – mondta ugyanis a csütörtöki hírek szerint Varga Mihály pénzügyminiszter, amikor a gyenge forint hatásairól kérdezték.
Mik az okok?
Lehet, hogy mások azonban úgy vélik, hogy más okai is lehetnek az itthon maradásnak. Vagy éppen feltétlen külföldre szeretnének menni.
A válaszadáshoz a cikk végén is lehet kattintani, illetve mindenkor címoldalunkon, a jobb alsó szélen. Aki nem tette volna, az előző szavazásra is kattinthat. Kommentelni ezen cikk alatt lehet.
(Az ország legnagyobb problémájáról szóló, nagy részvételi számmal zajlott szavazásról itt írtunk.)
Estére ugyanis erősödött a forint.


