Nemrég sűrítettük olvasóinknak szánt körkérdéseinket, szavazásainkat, legutóbb arról érdeklődtünk, hogy ki, melyik szupermarket– vagy hipermarket-hálózatot választaná. (Már ha teheti, mert akinek csak egy van a közelben, az nyilván a gyakorlatban ritkán válogat.)
A körkérdésre 1458 válasz érkezett. Talán azért viszonylag kevés, mert sokan több bevásárlási lehetőséget is kedvelnek. A győztes toronymagasan a Lidl (36 százalék választaná), majd a Spar 14, az Aldi 13 százalékot kapott. Az Auchan még két számjegyű, tíz százalékkal, a Penny és a Tesco 9 százalékkal szorosan a nyomában.
A többiek, köztük három magyar tulajdonú üzletlánccal, nagyon kevés, 1-3 százaléknyi szavazattal kellett beérjék. (A felmérés természetesen nem reprezentatív, nem tudományos módszerrel készült.)
A kakukktojástól a miniszterig
Azért a félig viccnek, kakukktojásnak elhelyezett Edeka is kapott egy százaléknyi szavazatot – szépséghibája, hogy Németország legnagyobb lánca, nálunk nem is működik. Ettől persze még szavazhattak rá odakint dolgozó olvasóink. (Apropó: Tudod, mit jelent, hogy Aldi, Lidl vagy Spar?)
A következő szavazás elkezdődött, a kérdés: Miért is nyaralunk, hosszú hétvégézünk, kirándulunk belföldön? “Annyi szép és érdekes látnivaló van Magyarországon” – mondta ugyanis a csütörtöki hírek szerint Varga Mihály pénzügyminiszter, amikor a gyenge forint hatásairól kérdezték.
Mik az okok?
Lehet, hogy mások azonban úgy vélik, hogy más okai is lehetnek az itthon maradásnak. Vagy éppen feltétlen külföldre szeretnének menni.
A válaszadáshoz a cikk végén is lehet kattintani, illetve mindenkor címoldalunkon, a jobb alsó szélen. Aki nem tette volna, az előző szavazásra is kattinthat. Kommentelni ezen cikk alatt lehet.
(Az ország legnagyobb problémájáról szóló, nagy részvételi számmal zajlott szavazásról itt írtunk.)