2006 és 2011 között vizsgálták a közutak állapotát és úgy vélik, hogy kismértékű javulás volt, de nincs elegendő pénz a felújításra és a közutak burkolata sem megfelelő. Az autópályákat, gyorsforgalmi utakat, illetve az önkormányzati úthálózatot nem vizsgálták. Az úthasználattal arányos elektronikus útdíj bevezetését 2004 óta tervezték a kormányok, de eddig nem valósult meg, a Széll Kálmán Terv is csak a jövő júniusi céldátumot nevezi meg.
Az ÁSZ az állami közutakkal kapcsolatban azt kérte a szakminisztertől, hogy gyorsítsák fel a szükséges pénzek átcsoportosítását és mielőbb kezdjék el a szükséges felújításokat és a karbantartási munkálatokat. A vasúti szolgáltatásról pedig azt állapították meg, hogy 2008 és 2011 között az állami támogatás nem volt kellőképpen megalapozott. A MÁV-nál a szervezeti átalakulások nyomán nőtt a vezetői beosztások száma és a leányvállalatok közötti elszámolásokban nem különítették el a közszolgáltatáshoz kapcsolódó költségeket a piaci alapúaktól.
Vasút ügyben is több javaslatot tett az ÁSZ a szaktárcának. Ezek között volt például, hogy dolgozzák ki a hosszú távon államilag finanszírozható vasúti személyszállítás működtetésének koncepcióját, gondoskodjanak az elszámolások egységes szabályozásáról, a költségtakarékos működésről, valamint a tarifa és kedvezményrendszer felülvizsgálatáról.