A világ 10 legjobb légitársasága 1. Emirates 2. Qatar Airways 3. Singapore Airlines 4. ANA All Nippon Airways 5. Asiana Airlines 6. Cathay Pacific Airways 7. Etihad Airways 8. Garuda Indonesia 9. Turkish Airlines 10. Qantas Airways |
Az árak alacsonyabban tartása érdekében egyre több légitársaság kényszerül szolgáltatásainak egy részét fizetőssé tenni, amelynek eredményeképp viszont nehezen veszik fel a versenyt minőség tekintetében az olyan hagyományos légitársaságokkal, akik versenyelőnyüket a kényelmi szolgáltatások ingyenes biztosításában látják.
Az Emirates lenyomta a Qatart
Ezt támasztja alá az utasok visszajelzései alapján odaítélt „Év légitársasága” díj is, amelyet 2013-ban a kivételes szolgáltatásairól, különleges szórakoztató programjairól és dizájn megoldásairól híres Emirates nyerte el. A dubai székhelyű légitársaság két év után vette át az első helyet az idén második Qatar Airwaystől.
Európa és Amerika alig rúg labdába
A Skytrax globális felmérésében több mint 18 millió légiutas vett részt a világ 160 országából, akik 41 indikátor alapján értékelték a több mint 200 légitársaságot. A toplistán taroltak az ázsiai és a közel-keleti társaságok, míg a hagyományos nagy európai és amerikai légtársaságok közül csak a Turkish Airlines jutott be az legjobb tízbe. A legjobb európai légitársaság címet szintén a Turkish Airlines kapta, az európai fapados szegmensből pedig a Norwegant választották legjobbnak, amely sok év után az EasyJetet váltotta az első helyen.
Tömegessé vált a repülés
A fapados légitársaságok térnyerése egyértelműen az európai piac gyökeres átalakulását eredményezte. Noha a repülés egyre több ember számára válik elérhetővé, egyre bonyolultabb és fárasztóbb utazási forma, ugyanis a légiutak és repterek telítettsége miatt egyre gyakoribbak a késések, s egy-egy kisebb csúszás tovább gyűrűzve tetemes késéseket, akár járattörléseket is eredményezhet.
Az Európai Unió repterein évente mintegy 776 millió utas fordul meg, ebből a magyar utasok száma mintegy 9 millió főre tehető. Az utazások 44%-a a tagállamok között bonyolódik, az utasok 35%-ának pedig az unión kívül eső úti célja van.