Megkezdték a leginkább elhasználódott sínszálak cseréjét, a BKV szakemberei éjjel az M3-as metróvonal Deák Ferenc téri állomásánál dolgoztak. A most elvégzett munka egy nagyobb volumenű, a vonal teljes infrastrukturális felújítását célzó program elindításáig biztosít biztonságos közlekedést - közölte a BKK.
Éjjelente dolgoznak a cserén, a metró ugyanúgy jár napközben |
A legutóbb tavaly áprilisban végzett felmérés szerint 49 kilométernyi sínszakaszt mindenképp cserélni kell, ehhez 15 kilométernyi sínt a MÁV ad majd, erről a felek megállapodtak már, a vételár 120 millió forint körül lesz, de ez még nem a végleges összeg. Az így beszerelt szakaszokon 80 km/órával közlekedhetnek majd a szerelvények, a további 34 kilométernyi szakaszhoz újabb közbeszerzést ír majd ki a BKK. Mindezek a munkálatok azt a célt szolgálják, hogy a 3-as metró szerelvényei üzembiztosan közlekedhessenek, amíg a teljes rekonstrukció meg nem történik. A "kék vonalon" hasonló felújítás lesz majd, mint amilyen a "piros" metróban volt, de erre csak a most megszavazott 7 éves uniós költségvetés pályázati forrásából lesz majd pénz. A 3-as vonal legfiatalabb sínszakaszi is 23 évesek, a legrégebbi szakasz 1976 óta üzemel.