Augusztus végétől a buszokon és a trolikon, októbertől pedig a villamosokon is működhet az új fővárosi utastájékoztatási rendszer – írja hétfői számában a Magyar Nemzet. A lap szerint a csaknem hétmilliárd forintos beruházás részeként eddig a járművek kétharmadára szerelték fel a berendezéseket, a forgalomirányítás már műholdas alapú. Hozzátették: ősztől a kettes metró kijelzői is végre azt mutatják majd, hogy mikor jön a következő szerelvény.
2300 jármű lesz benne a rendszerben
A napilap idézi a BKK adatait, amely szerint a kijelölt 263 megálló jelentős részében már kihelyezték a XXI. századi feltételeknek megfelelő utastájékoztató eszközöket, ezt követi a többlépcsős beüzemelés, amelynek végén 2295 járművön működik majd a rendszer.
Az utasok bármilyen, internetezésre alkalmas eszközzel rákapcsolódhatnak a hálózatra – írja a lap, amely szerint metróra és HÉV-re még nem kerül fel a rendszer és a Combinókon is csúszhat a bevezetés, mivel a villamost gyártó Siemens még nem járult hozzá az informatikai rendszer módosításához.
Az utastájékoztató alapesetben a járművek számjelzését, útirányát és célállomását fogja kiírni, valamint azt, hogy a jármű alacsony padlós-e, illetve hogy mennyi az indulásig hátralévő idő. A készülékek vakok és gyengénlátók számára hangos információt is képesek majd szolgáltatni.