Környezetvédelmi szempontok miatt is a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) megkezdte az Euro kategória-besorolás nélküli motortípusok lecserélését, így 2014. január elsejétől már kizárólag a korszerűbb, nagyobb teljesítményű turbómotoros autóbuszok állhatnak forgalomba.
A BKV Zrt. jelenleg még 5 darab szívómotoros autóbusszal rendelkezik. A fajlagosan kis műszaki teljesítményű Euro kategória-besorolás nélküli motorok üzemeltetése napjainkban már elavultnak számít, ezért időszerűvé vált azok selejtezése.
Indulási időpontok az Örs vezér teréről:
244-es járat: 10.00; 11.00; 12.00,
276E járat: 14:30; 16:00
A különjárat érvényes jeggyel vagy bérlettel vehető igénybe, és a vonal valamennyi megállóját érinti. Ezen a napon az érdeklődők számára fotózási lehetőséget biztosítunk az Örs vezér terén az indulások előtt 15 perccel.
Hogyan is működik a szívómotor?
A szívómotoroknál a dugattyúk felső holtponttól távolodó mozgása hatására a hengerben csökken a nyomás, nyit a szívószelep, és a légköri nyomású levegő áramlik az alacsonyabb nyomású térbe. A turbómotorok a kipufogógáz áramlásával meghajtott turbina segítségével a szívómotorokhoz képest a légkörinél nagyobb nyomással juttatnak több levegőt a hengerbe, ezáltal jelentősebb mennyiségű üzemanyag ég el. Ez pedig nemcsak kedvező hatást gyakorol a motor teljesítményére, de csökken a károsanyag-kibocsátás is.
A BKK és a BKV az új autóbuszok beszerzésére indított programok folytatása mellett, a nagy számú elöregedett járműre tekintettel, a jövőben is indít tendereket jó állapotú, alacsonypadlós, használt autóbuszok beszerzésére.