Három társasággal elégedetlen a hatóság
A CAA fél éven át vizsgálta az egyes légitársaságok által járatkésések, fennakadások esetén alkalmazott kártérítési gyakorlatot, illetve az utasok jogairól szóló információszolgáltatást. A felülvizsgálat nyomán számos légitársaság máris változtatott gyakorlatán ezeken a területeken, és ezáltal utasok milliói részesülnek hatékonyabb támogatásban fennakadások esetén. A CAA szerint azonban egyes légitársaságok a "széleskörű eszmecserék" ellenére még nem hajtották végre az előírt változtatásokat, ezért a felügyeleti hatóság kezdeményezi az ügy jogi útra terelését a Wizz Air mellett az ír Aer Lingus és a brit Jet2 esetében.
Mivel van baj a Wizz Airnél?
A Jet2 és a Wizz Air például két évre korlátozza azt az időszakot, amely alatt az utasok bíróság elé terjeszthetik a két cég elleni kártérítési igényeiket, pedig hat évig terjedő időt kell erre biztosítani.
A hatóság szerint emellett nem egyértelmű, hogy a társaságok következetes módon nyújtanak kártérítést a műszaki hibákból eredő fennakadásokért.
Dolgoznak az ügyön
A Wizz Air bejelentette, hogy már folyamatban van a kártérítési ügyek "átértékelése", és erről a CAA is tud. A Wizz Air szóvivője szerint ugyanakkor angol bírósági végzések is alátámasztják, hogy két évben határozható meg a kártérítési igények időhatára.