A Nagylaktól Arad, Temesvár és Déva érintésével Nagyszebenbe tartó dél-erdélyi autópályán megépül a magyar-román határtól Aradig vezető szakasz, a Lugost elkerülő, valamint a Déva-Nagyszeben szakasz. E pályaszakaszok átadása után a székelyföldi Sepsiszentgyörgyre tartó autós - ha Nagylaknál lépi át a határt - a több mint 500 kilométeres romániai útszakasz mintegy felét már autópályán teheti meg.
A Nagyváradot Zilahon, Kolozsváron és Marosvásárhelyen át Brassóval összekötő, többnyire magyarok által lakott vidékeken haladó észak-erdélyi pályán a magyar-román határ közeli 64 kilométeres Bors-Berettyószéplak (Suplacu de Barcau) szakasz átadása szerepel a 2013-as tervek között. Ennek építését 2012 novemberéig kellett volna befejezni, de a kivitelező cég a munkálatoknak csak mintegy ötven százalékát végezte el. A pályaszakasz átadása csak kis mértékben gyorsíthatja a haladást a határtól Marosvásárhely és a Székelyföld felé. Az észak-erdélyi pálya már átadott és átadandó szakaszai között ugyanis többnyire rossz állapotban levő megyei utakon kell megtenni a több mint száz kilométeres távolságot.
Romániában soha nem adtak át egy év alatt annyi autópályát (140 kilométert), mint 2012-ben, a pályaavatásokat azonban elsősorban a Kárpátokon túli területeken tartották. 25 évvel az elkezdése után sikerült befejezni a fővárost a tengerparti Konstancával összekötő 211 kilométeres autópályát, melynek nyomvonalán 2012-ben 47 kilométer pályát adtak át a forgalomnak. 2012 júliusában tartották meg a Bukaresttől északra, Brassó felé vezető pálya első 55 kilométeres szakaszának az átadását is.
A magyar-román határtól keletre vezető tervezett autópályák közül a dél-erdélyin adtak át rövid szakaszokat. A Nagylaknál Romániába lépő gépkocsik jelenleg Arad előtt léphetnek fel a pályára, majd Temesvár és Lugos felé 53 kilométert haladhatnak azon. Decemberben adtak át egy Dévát elkerülő 15 kilométeres szakaszt is az Európai Unió finanszírozásával épített pályán. Romániában jelenleg 529 kilométer autópálya van használatban.