4p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Miután az eredeti elképzelés bukásra áll az EU-nál, az állam 23 milliárd forint reklámadót visszafizet a cégeknek - hogy aztán kétszeres tempóban szedje azt vissza, EU-konform módon. Van még néhány kérdés, ami a levegőben lóg a Faludi Wolf Theiss Ügyvédi Iroda összefoglalója szerint.

TIltott állami támogatásnak minősítették - visszavonják

A 2016. novemberében az Európai Bizottság megállapította, hogy a reklámadó törvény rendelkezései tiltott állami támogatást valósítanak meg. Az Európai Bizottság ezért kötelezte Magyarországot arra, hogy téríttesse vissza a kedvezményezettekkel a támogatási összeget vagy visszamenőleges hatállyal törölje el a reklámadó kötelezettséget, amelynek végrehajtására négy hónapot biztosított.

Magyarország 2017. januárjában a bizottsági határozat megsemmisítése iránti keresetet terjesztett elő, egyidejűleg kérve a bizottsági határozat végrehajtásának felfüggesztését, amely kérelmet az Európai Bíróság március 23-án elutasította. Ennek következtében március 28-án a Nemzetgazdasági Minisztérium benyújtotta a reklámadó törvényre vonatkozó törvénymódosítási javaslatát, amely már az Európai Bizottság döntésének végrehajtását szolgálja.

Jó hír: visszafizeti a pénzt az állam

A javaslat lényege, hogy a reklámadó törvény hatálybalépésétől 2017. május 31-ig befizetett reklámadó túlfizetésnek minősülne, és az adózás rendjéről szóló törvény adó-visszatérítésre vonatkozó szabályai alapján ezen összeget vissza kellene fizetni az adózóknak. A reklámadó visszatérítésének lehetőségéről és feltételeiről az állami adóhatóság fogja értesíteni az adózókat. A javaslat külön rendelkezik arról, hogy a 2017. május 31-ig bevallott, de korábban meg nem fizetett reklámadót nem kell befizetni  – mondta dr. Pásztor János, a Faludi Wolf Theiss Ügyvédi Iroda adócsoportjának vezetője.

Rossz hír: 5,3-ról 9 százalékra emelik az adókulcsot

A 9 százalékos reklámadó egyértelműen kigazdálkodhatatlan a magyar médiavállalatok számára - a kormány ezzel hadat üzent a médiának az iparág szereplői szerint. Részletek >>

Emellett, 2017. június 1-jétől 9 százalék reklámadó terheli majd a reklámadó-köteles tevékenységből származó adóévi nettó árbevétel 100 millió forintot meghaladó részét. A 100 millió forintot meg nem haladó reklámadó alap adómentessége de minimis támogatásként vehető igénybe. (Korábban nem adómentesség szerepelt a szabályban, hanem 0 százalékos adókulcs, ami jogi szempontból egészen mást jelent, ezért akadt fenn a Bizottság rostáján a kitétel - most viszont már nem számít többkulcsosnak a reklámadó - a szerk,)

A saját célú reklám nem lesz adóköteles

Szintén fontos változás, hogy a reklámadó-kötelezettséget kizárólag a reklám ellenszolgáltatás fejében történő közzététele eredményezne, így a saját célú reklám a javaslat szerint a jövőben nem lenne adóköteles. Ezzel összhangban, az adó alapját meghatározó rendelkezések közül is hatályát vesztené a saját célú reklám közzétételére vonatkozó rendelkezés" – tette hozzá dr. Pásztor János.

Még nem tudni, jár-e kamat a visszafizetett pénzekre

A Faludi Wolf Theiss adócsoportjának vezetője szerint a törvénymódosítással kapcsolatban kérdéses, hogy a visszafizetendő adó után jár-e kamat az adózóknak. A javaslatban hivatkozott adó-visszatérítési szabályok rendelkeznek ugyan kamatfizetési kötelezettségről, de kizárólag abban az esetben, ha az Európai Bíróság a reklámadó törvény közösségi jogba ütközését visszamenőleges hatállyal állapítja meg. Ezért a visszafizetendő összeg után kamat valószínűleg csak az Európai Bíróság döntését követő járhat az adózóknak.

Duplacsavar: mi lesz, ha mégsem ütközik uniós jogba az eredeti reklámadó?

Felmerül továbbá az is, hogy a törvénymódosítás alapján túlfizetésként visszatérített reklámadó-kötelezettség utólag visszaállítható-e akkor, ha az Európai Bíróság végül nem állapítja meg a reklámadó-törvény közösségi jogba ütközését. Ennek a lehetősége nem zárható ki, mivel a reklámadó törvény adókötelezettséget és adómértéket előíró rendelkezéseit a javaslat nem helyezi hatályon kívül. Mindez tehát azt is jelenti, hogy valószínűleg nem minősülne a fizetési kötelezettség visszamenőleges előírásának az, ha a jogalkotó a reklámadó törvénynek a jelenlegi javaslat szerinti túlfizetésként történő visszatérítéséről szóló rendelkezéseit utóbb hatályon kívül helyezné.

A törvénymódosítás elfogadásáról hamarosan döntenie kell az Országgyűlésnek, mivel a javaslat szerint az új szabályok már 2017. május 25-én hatályba lépnének.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Jól kezdte az évet a gazdaság egyik zászlóshajója
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 06:21
A Mol nagyobb nyereséggel zárta a 2025-ös év első negyedévét, mint a 2024-est.
Vállalat Nagyon megsínylette a kormány intézkedéseit a legnagyobb hazai bank
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 06:10
A közel 130 milliárd forintos különadó-terhek nélkül még szebb lett volna az OTP Bank első negyedéves eredménye, ami így viszont több mint 20 százalékkal lett kisebb az egy évvel korábbinál.
Vállalat A nehézségek ellenére jó évet remél a Bosch
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 16:59
A Bosch, a technológiák és szolgáltatások szállítója 2024-ben 90,3 milliárd eurós árbevételt ért el, ami 1,4 százalékkal – árfolyamhatások nélkül 0,5 százalékkal – marad el a 2023. évitől. A világkereskedelem kiszámíthatatlansága közepette a vállalat az idén 1 és 3 százalék közötti árbevétel-növekedést céloz meg, az árbevétel-arányos üzemi eredmény pedig várhatóan jelentősen javulni fog 2024-hez képest.
Vállalat Utoléri a vámháború az egyik legnagyobb amerikai céget
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 08:46
Vámokat vethet ki a Boeing repülőgépekre az Európai Unió.
Vállalat Több hitelt helyezett ki és több vagyont kezelt az Erste, a profit mégis csökkent
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 12:58
Az Erste első negyedéve számokban.
Vállalat Cash flow válság a növekedési szakaszban – hogyan ne akadj el?
PR | 2025. május 7. 12:51
Sokan azt gondolják, hogy a pénzügyi nehézségek a stagnálással vagy visszaeséssel járnak együtt. Pedig a valóság az, hogy a vállalkozások jelentős része épp a növekedés szakaszában szembesül likviditási problémákkal. Amikor nő az értékesítés, bővül az ügyfélkör, és egyre több megrendelés érkezik. Az öröm mellett nő a nyomás is: nagyobb árukészlet, több munkatárs, fejlettebb logisztikai háttér – vagyis egyre nagyobb finanszírozási igény.
Vállalat Mindenkit meglepett az EA, a részvényesek pénztárcája is vastagodik
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 11:41
Erős negyedévet zárt az Electronic Arts, jól fogadták a legújabb játékokat, nyáron pedig újabb nagy dobásra készül a cég.
Vállalat Komoly gyomrost kaphat a Google
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 10:17
Meg kell válnia két fontos bevételi forrásától az óriáscégnek? A bíróság dönthet, de nem áll jól a Google szénája.
Vállalat A lakás-takarékpénztári konstrukciók biztonságosak, kiszámíthatóak, megbízhatóak
Natív tartalom | 2025. május 7. 09:48
Egy éve szerzett többségi tulajdonrészt az MBH Bank a Fundamenta-Lakáskassza Zrt.-ben. Jakabfalvy Dórával, a lakás-takarékpénztár üzleti divíziójának ügyvezetőjével beszélgettünk arról, milyen tapasztalatokkal gazdagodtak az azóta eltelt időszakban, milyen akcióval élhetnek az ügyfelek a közelmúltban piacra dobott Jövőépítő Lakásszámla nevű új termékük kapcsán, és kitértünk a társasházakat érintő, állagmegóvást célzó megtakarítás fontosságára is.
Vállalat 33-al több autó, 17 százalékkal több profit – a Ferrari hasított az első negyedévben
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 07:26
Minden mutatóban jól teljesített az olasz márka, az európai és amerikai eladások növekedése ellensúlyozta az ázsiai piac visszaesését.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG