Ahogy arról már korábban írtunk, tegnap nyújtotta be a Nemzetgazdasági Minisztérium a reklámadó módosításáról szóló javaslatát az Országgyűlésnek. Amennyiben ezt elfogadják, úgy az átalakított szabályzat május 25-től lép majd hatályba. A Mazars szerint ugyanakkor a módosítás kedvező és kedvezőtlen változtatásokat is hoz a vállalatoknak.
Aminek örülhetünk…
A legfontosabb pozitív változás, hogy a reklámozó cégek visszaigényelhetik a 2014-2016-os adóévekre bevallott és megfizetett adót, illetve a 2016-ra jutó adót már eleve nem is kell megfizetni. Az érintetteket az adóhatóság fogja értesíteni a visszatéríthető túlfizetés összegéről, azok azonban, akik a reklám megrendelőjeként voltak adófizetésre kötelezettek, nem vehetik igénybe ezt a kedvezményt.
További segítség, hogy 2017-től a saját célú reklám már nem tartozik majd a törvény hatálya alá, azaz amikor a vállalkozás a saját reklámújságában hirdeti az általa forgalmazott termékeket, így ezek közvetlen költsége után szintén nem kell adót fizetni.
…és aminek kevésbé
Kedvezőtlen változás azonban, hogy a reklámok közzétételének adókulcsa 5,3 százalékról ö százalékra emelkedik, ennek negatív hatása azonban leginkább majd a 2018-as adóévben lesz érezhető. Az évközi módosítás miatt ugyanis a 2017-es év első részére nem kell adót fizetni, a magasabb adómértéket pedig a júniustól decemberig terjedő időszakra kell majd alkalmazni.
Az adózás kétféle formában történhet majd, idéntől megszűnik ugyanis a 0 százalékos adókulcs, helyette 100 millió forintos adóalapig adómentes lesz a reklámozás. Azt is tartalmazza a tervezet, hogy az így biztosított mentesség - feltehetőleg inkább annak 9 százalékos adótartalma - úgynevezett csekély összegű támogatásnak minősül.