Visszaállította a Ford az egész éves előrejelzését. Az amerikai autógyártó még májusban a Trump-adminisztráció autóipari vámjai miatt vonta vissza azokat. A vállalat új előrejelzése nettó 2 milliárd dolláros vámhatást tartalmaz, amelyből 800 millió dollár közvetlenül az EBIT-et érinti, miközben Ford becslése szerint 1 milliárd dollárnyi hatást képes kompenzálni különböző intézkedésekkel.
A második negyedévben Ford 50,2 milliárd dollár összbevételt ért el (5 százalékos növekedés), míg az EBIT 2,14 milliárd dollár volt, amely tartalmazza a 800 millió dolláros vámhatást. A vállalat részvényei 3 százalékot estek a tőzsdezárás után, annak ellenére, hogy az autóeladások 14,2 százalékkal nőttek 612 ezer járműre. A Ford vezetése kiemelte, hogy mivel a vállalat járműveinek 80 százalékát az Egyesült Államokban gyártja, kevésbé érinti a vámok hatása, mint versenytársait, bár még mindig importál alkatrészeket világszerte. Az elektromos járművek üzletága továbbra is veszteséges maradt 1,33 milliárd dollárral.
Fenntartotta az éves előrejelzését a BMW. A második negyedévben az EBIT marzs 5,4 százalékon állt, amely kis mértékben elmaradt az elemzők által várt 5,5 százaléktól, azonban még mindig a vállalat 2025-ös célsávjának 5,0-7,0 százalékos tartományán belül található. A BMW vezetése szerint a vámhatások még csak feltételezésekkel reprezentálhatók a folyamatban lévő tárgyalások miatt, és az előrejelzés már tartalmazza a megnövekedett vámokra adott válaszintézkedéseket. 2025-ben a csoport körülbelül 1,25 százalékpontos vám-kapcsolatos hatást vár az autóipari szegmens profitmarzsára.
Csökkentette az amerikai vámok miatt az idei profitvárakozását a Porsche. A német autógyártó szerdán bejelentette, hogy lefelé módosítja az idei évre vonatkozó jövedelmezőségi célkitűzését, miután az Európai Unió kereskedelmi megállapodást kötött Donald Trump amerikai elnökkel. Figyelembe véve az augusztus 1-jétől érvényes 15 százalékos vámot, a német autógyártó az idei évre 37-38 milliárd eurós csoportszintű árbevételt vár, ami összhangban van a korábbi előrejelzésével. Az árbevétel-arányos profitcélját azonban 5-7 százalék közé csökkentette a korábban várt 6,5-8,5 százalékos sávról.
A Porsche vezetése nem számít külön megállapodásra a kereskedelmi tárgyalásokban az autóipart illetően. Oliver Blume vezérigazgató megerősítette, hogy osztja a Mercedes vezetőjének véleményét, miszerint nem lesz külön egyezség az ágazat számára az Egyesült Államokkal. A vállalat áremelésekkel – 2,3–3,6 százalékos sávban – reagált az amerikai vámintézkedésekre, de jelenleg nem tervezik gyártás indítását az USA-ban – mondta Lutz Meschke pénzügyi igazgató, aki azt is hangsúlyozta, hogy a mostani EU–USA kereskedelmi megállapodás ugyan tervezési biztonságot nyújt, de egyúttal terheli is a Porsche üzleti modelljét.
A múlt héten közzétett csoportszintű adatok szerint a Porsche működési eredménye 91 százalékkal zuhant az előző év azonos időszakához képest a második negyedévben, 154 millió euróra. A vállalat az első félévben 400 millió eurós veszteséget könyvelt el a vámok miatt. A Porsche részvényei 1,69 százalékot emelkedtek tegnap.
(via Equilor)