Áprilisban a Tesco elvesztette a Lidl ellen a sárga és kék logó használata miatt indított védjegypert, mivel a Legfelsőbb Bíróság megállapította, hogy "tisztességtelenül kihasználja" a Lidl védjegyes logóját - írja a Grocery Gazette. A német tulajdonú Lidl diszkont szupermarket így részesedést követelhet a rivális Tesco Clubcard kedvezményrendszeréből származó, a Lidl logójának másolásából származó nyereségből - hangzott el a londoni legfelsőbb bíróságon.
A Lidl 2020-ban perelte be Nagy-Britannia legnagyobb kiskereskedelmi vállalatát, a Tescót, nem sokkal azután, hogy a Tesco a "Clubcard árak" kedvezményrendszerének népszerűsítésére egy kék alapon sárga kört vett át.
A Lidl azóta tiltó végzést kért, amit a Tesco ügyvédei feleslegesnek tartottak, ehelyett arra hajtanak, hogy a vezető kiskereskedő kisebb kártérítést fizethet.
Joanna Smith bírónő azonban június 21-én úgy döntött, hogy a Lidl élhet fizetési meghagyással, és azt mondta, hogy "az egyetlen biztos módja a veszteség megszüntetésének, amelyet a Lidl a (Clubcard) jelek folyamatos használata miatt szenved el, a végleges fizetési meghagyás megadása".
Bár ez nem léphet életbe, amíg az összes fellebbezést be nem nyújtották és el nem bírálták. Ha a Tesco nem jár sikerrel a fellebbezésben, kilenc hét áll rendelkezésére, hogy az eljárás lezárultával eltávolítsa a kék-sárga Clubcard logókat.