Az Aldi és a Lidl teljesítménye volt a legjobb az Egyesült Királyságban a június 11-ét megelőző 12 hétben, azaz nagyjából három hónapban – idézte a Kantar piackutató cég adatait az European Supermarket Magaznie. Az Aldi 24,6 százalékkal, a Lidl 23,2 százalékkal növelte eladásait 2022 azonos időszakához képest. Az átlagos bővülés 10,8 százalék volt.
Kemény verseny
Az Aldi ezzel megerősítette negyedik helyét a brit szupermarketláncok sorrendjében. Piaci részesedése 10,2 százalék. Utána a Morrisons következi 8,8 százalékkal, majd a Lidl 7,7 százalékkal a hatodik. Az első továbbra is Tesco, 27,1 százalékos piaci részesedéssel, a második a Sainsbury’s, 14,9 százalékkal, a harmadik az Asda 13,7 százalékkal.
A szigetországban ellentmondásosan alakult az infláció májusban. A fogyasztói árak az áprilisihoz hasonlóan 8,7 százalékkal emelkedtek az egy évvel korábbihoz képest. A változékony energia- és élelmiszeráraktól megtisztított maginfláció azonban 6,8 százalékról 7,1 százalékra nőtt. Eközben az élelmiszerek ára 16,5 százalékkal volt magasabban a június 11-ét megelőző négy hétben az egy évvel korábbinál, ami 2022 óta a legalacsonyabb drágulás. Az utóbbi némi megkönnyebbülést és reményt adhat a vásárlóknak és a boltosoknak is – véli Fraser Mckevitt, a Kantar kiskereskedelemmel foglalkozó részlegének vezetője. Ugyanakkor a 16,5 százalékos adat az elmúlt 15 év hatodik legmagasabb éves inflációja.
Van azért jó hír is
A fogyasztói árak változását immáron az elmúlt nyár adataihoz mérik, amikor már beindult a drágulás. Ez azt vetíti előre, hogy az idei adatok picit visszafogottabbak. Egyelőre azonban tovább tart az a folyamat, hogy a fogyasztók a termékek ár/érték aránya alapján próbálnak dönteni arról, hogy mit vásárolnak.
Az OECD előrejelzése szerint az Egyesült Királyságban 6,9 százalék lesz az éves infláció 2023-ban, ami a világ legfejlettebb országainak összehasonlításában a legmagasabb adat lehet. A Bank of England kamatemelések sorozatával próbálja letörni a pénzromlást, ami növelte a jelzálogköltségeket. Lakásköltségeik növekedése miatt sokan más kiadásaikon kénytelenek spórolni.