Magyarország az egyetlen az Európai Unióban, amely meg tudja adóztatni a nemzetközi digitális óriásvállalatokat - mondta a Magyar Nemzetnek a Pénzügyminisztérium adóügyi államtitkára. Izer Norbert szavai szerint a nemzetközi törekvések zátonyra futottak: az Európai Bizottság 2018-ban készített a témában egy forgalmi jellegű, bevételalapú különadó bevezetéséről szóló javaslatot, több országban is bevezettek ezen alapulva különadót, de azok alkalmazását szintén felfüggesztették – részben az Egyesült Államok nyomásgyakorlása, részben amiatt, mert az OECD-ben is megindult egy szabályrendszer kialakítása.
A magyar reklámadó-szabályozás alapján 2017-ben az adóhivatal tíz alkalommal, összesen egymilliárd forintos mulasztási bírságot szabott ki a Google-re - emlékeztetett Izer Norbert. A Google a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróságon támadta meg a határozatokat, az ítélkező fórum pedig 2018 közepén úgy döntött, hogy az uniós jog értelmezését kéri az Európai Bíróságtól - a testület azonban úgy döntött, a magyar szabályozás összhangban van az uniós joggal.
Izer Norbert kiemelte: a Google is alanya a magyar adónak, sőt: a többi nemzetközi vállalkozás is - az erre vonatkozó kérdésben a TikTok, a YouTube, a Facebook szerepelt. "A techóriásoknak tehát adózniuk kell itthon. A jogvita természetesen távol áll a játéktól, de a jelenlegi helyzetet talán a legjobban az a kifejezés mutatja meg: game over" - monta az államtitkár.
Nemrég egy kormányinfón az mfor.hu kérdésére adott válaszból derült ki: a Facebook 3,8 milliárd forintnyi reklámadót fizetett be a magyar költségvetésbe, a 2017-2018-as időszak után - részletek >>