Az Unilever azt tervezi, hogy leválasztva alaptevékenységéről külön vállalatba szervezi jégkrémgyártó üzletágát. Ezzel ajtót mutatnak olyan népszerű termékeknek, mint a Magnum és a Ben & Jerry’s – derül ki a Reuters cikkéből.
A változtatás része annak a költségcsökkentési programnak, amelyben 7500 alkalmazottját teszi utcára a cég. Ehhez azonnal nekilát az óriásvállalat, ám várhatóan egészen 2025 végéig elhúzódik majd. Az Unilever vezetőségének célja, hogy a cég közepes egy számjegyű árbevétel-növekedést és megfelelő árrést érjen el a szétválasztás után.
A menedzsment elképzelése szerint összesen 800 millió euróval (310 milliárd forint) mérséklik a vállalat költségeit a következő három évben. Ennek része a főként irodai alkalmazottak érintő 7500 fős leépítés az Unilever világszintű szervezetében. A megtakarítás összege eléri a cég fogalmának 1,2 százalékát a hároméves időszakban.
Hein Schumacher vezérigazgató, aki 2023 júliusában vette át a vállalat vezetését októberben azt monda, hogy egyszerűsíteni akarja a vállalat üzleti szerkezetét. Elődét, Alan Jope-t azzal bírálták, hogy hagyta 400 márkára bővülni az Unilever termékportfólióját, ami lehetetlenné tette, hogy a menedzsment ezek közül a legjobbak erősítésére fordítsa figyelmét.
Schumacher 30 kulcsfontosságú élelmiszermárkára akarja koncentrálni a vállalat erőforrásait. Ezek hozzák az árbevétel 70 százalékát. Javítani akarja az értékesítésükön elért profitrátát. Elmondása szerint a mostani bejelentés tervei végrehajtásának felgyorsítását szolgálja.