Titkolják az eredményeket
A KBA novemberben jelentette be, hogy más autógyártóknál is mért magas emissziós értékeket, nem csak a Volkswagennél.
A hatóság a Volkswagen dízelbotrányát követően több, mint 50 modellt vizsgált be különböző autógyártóktól. A mérések esetenként magas kibocsátási értékeket mutattak különböző forgalmi helyzetekben és környezeti körülmények között - közölte akkor a KBA az érintett márkák és modellek részletezése nélkül, és arról sem adott tájékoztatást, milyen következtetéseket vont le a mérési eredményekből. Jelenleg azt sem lehet még tudni, hogy mikor hozza nyilvánosságra a KBA a mérések eredményét.
Bajos tesztelés
A dízelbotrány kapcsán maguk a tesztelési eljárások is a bírálatok össztüzébe kerültek. A Daimler vezérigazgatója is "reálisabb, valóságközelibb" teszteljárások bevezetését sürgette a Welt am Sonntag című lapnak adott interjúban.
Nem megoldás a teszteredményeket eleve megkérdőjelezni és elítélni - mondta, hangsúlyozva, hogy a tesztpadon mért eredmények csak egy szűk metszetét adják azoknak a körülményeknek, amelyeknek egy autó ki lehet téve. Olyan mérési eljárásokat kell bevezetni, amelyek a jelenleginél szélsőségesebb viszonyokat is figyelembe vesznek - tette hozzá.
Felállították a vizsgálóbizottságot Strasbourgi plenáris ülésén az Európai Parlament a héten állította fel azt a vizsgálóbizottságot, amely a károsanyag-kibocsátás mérési tesztekkel kapcsolatban az esetleges uniós jogsértések és a hivatali visszásságok kivizsgálására lesz hivatott. A bizottság szerint fel kell tárni az uniós és tagállami hatóságok esetleges mulasztásait is, és át kell tekinteni azt is, hogy milyen konkrét jogi lépéseket lehet tenni a felelősségre vonás, valamint a további jogsértések megelőzése érdekében. A vizsgálóbizottság hat hónap múlva időközi jelentést mutat be, a végső jelentést pedig egy éven belül kell elkészítenie. |