A Tesla brooklyni bemutatóterme. Forrás: EPA/Andrew Gombert |
Komoly korlátozásokat hoz a Tesla Autopilotjához készülő új frissítés, a Reuters cikke szerint tervezik például lerövidítenék az időt, ameddig a sofőr leveheti mindkét kezét a kormányról. A cég vezetője, Elon Musk elmondása szerint amennyiben a most érkező frissítés már májusban kész lett volna, úgy elkerülhető lett volna a szerencsétlen Tesla pilóta halála, az esetről korábban itt írtunk bővebben a Privátbankár.hu-n.
A tervek szerint a frissítés tökéletesíti a radarok működését, valamint figyeli, hogy a sofőr a kormányon tartja-e a kezét, különösen a nagy sebességű utazás (pl. autópályán történő haladás) esetén. A sofőr maximum három percig engedheti el a kormányt, ám csak akkor, ha az autó a megengedett sebességhatár alatt halad. Amennyiben az autónak legalább háromszor kell figyelmeztetnie a sofőrt közepes vagy nagy sebességnél (72 km/h fölött), akkor a robotkormányzás leáll, és csak az autó újraindításával lehet ismét bekapcsolni.
„Nem létezik teljes biztonság”
Elon Musk az új Autopilot kapcsán elmondta: az autósok nagy valószínűséggel úgy próbálják majd elhallgattatni a figyelmeztetést (az autó hang- és fényjelzést is ad majd a műszerfalon keresztül), hogy reflexből megfogják a kormányt. Ezzel ismét visszanyerik az irányítást az autó fölött, ezáltal elkerülhetőek lesznek a balesetek.
EPA/JEROME FAVRE |
A radarok fejlesztése szintén rendkívül fontos az önjáró autók fejlesztésében – fontos például, hogy az autó ismerje az adott környéket, és egy felbukkanó közlekedési táblát (például az autópályák fölött átívelő forgalomirányító táblát) ne akadályként érzékeljen, amitől „meg kell mentenie” az utasát. A jövőben úgy tervezik, hogy az összekapcsolt járművek egymástól is tanulnak majd. Elon Musk ugyanakkor hozzátette: „Teljes biztonság nem létezik. Törekedhetünk – és kell is – rá, de sosem lesz olyan, hogy egy baleset sem lesz az utakon.”