2p

Szerény tervekkel vág neki a következő éveknek a Volkswagen Kínában, de még ezek eléréséhez is alaposan fel kell kötnie a gatyáját és rengeteg erőforrást kell fordítania fejlesztésekre.

A Volkswagen azt a célt tűzte maga elé, hogy az évtized végéig lényegében megőrzi részesedését a kínai újautó-piacon, amihez jelentős befektetésekre van szükség – mondta Ralf Brandstätter, a német autógyártó kínai vállalkozásának vezetője a Reuters tudósítása szerint. A kiadásokat az elektromos autók piacán kialakult őrült árverseny ellenére vállalniuk kell.

15 százalék a cél
15 százalék a cél
Fotó: Depositphotos

A cél az, hogy 2030-ban az ázsiai országban eladott új autók 15 százalék készüljön a VW-nél szemben a 2023-as 14,5 százalékos piaci részesedéssel.

„Az árak gyorsabban csökkennek, mint ahogy a fejlesztéseknek köszönhetően a költségek” – mondta a cégvezető. A vállalat arra számít, hogy ez a durva tempó a következő két évben is ki fog tartani, ami nyomást gyakorol a profitra.

A Volkswagennek át kellett adni a Kína legkedveltebb autómárkájának járó címet a BYD-nak. Piaci részesedése 2022 végén csökkent 14,5 százalékra a 2020-as 19,3 százalékról, miután fokozatosan visszaszorulnak a belső égésű motorral hajtott autók. Válaszul olcsóbb elektromos autókkal kell előállniuk. A 15 százalékos részesedéshez 2030-ban négymillió autót kell eladniuk a jelenlegi kicsit több mint  hárommillió helyett. Ennek szellemében új fejlesztőbázist hoznak létre Kínában és erősítik a helyi autógyártókkal és beszállítókkal kialakított kapcsolataikat. Tárgyalnak a SAIC autógyártóval arról, mit kezdjenek Hszincsiangban lévő közös üzemükkel, amelyről kiderült, hogy kényszermunkát alkalmazott.

Jónak tűnik a váltás

A hibák belátása és a számonkérhető eredmény vállalása jó irány – írták a Citi elemzői a VW terveit értékelve. Szerintük ezzel stratégiát vált a német cég, amelyet korábban inkább az jellemzett, hogy a végtelenségig ragaszkodott ahhoz, ami bevált. Szerencsés döntés, hogy legalább Kínában elmozdulnak ettől.

Az ID.3 az egyik legkeresettebb villanyautóvá vált a kínai autósok körében azt követően, hogy árát 5100 dollárral - 1,88 millió forint)tal - csökkentették. A versenytársak azonban ma már alákínálnak ennek, így a VW előtt álló nagy kihívás, hogy az alap- és a közepes szintű autók körében álljon elő újdonságokkal.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Elbocsátásokra készül egy autógyár, világszerte küldenek el embereket
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 17:12
Önkéntes létszámleépítést tervez a Nissan.
Vállalat Baj van a légzsákokkal – újabb autókat hívnak vissza
Privátbankár.hu | 2025. június 28. 11:10
Sürgősen javítani kell.
Vállalat Furcsa mintát mutatnak a Mazda eladásának változásai
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 16:15
A Mazda Motor Corporation pénteki közleménye szerint az idén január-májusban értékesített járműveinek száma éves szinten 4,3 százalékkal 533 402-re emelkedett.
Vállalat A BYD újabb gyárépítést indít, kormányzati segítséggel
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 15:50
A kínai elektromos autógyártó 32 milliárd forintért épít buszgyártó üzemet Komáromban, jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken.
Vállalat Dobott egy hátast a Nike nyeresége
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 14:33
Az amerikai sportszergyártó nyeresége 86 százalékkal zuhant a negyedik pénzügyi negyedévében az eladások csökkenése és a költséges vállalati szerkezetátalakítás hatására.
Vállalat Nagy siker a kínai mobiltelefongyártó második ajtómodellje
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 13:20
Xiaomi új SUV-jára leadott hatalmas megrendelések fokozzák a Teslával szembeni kihívásokat.
Vállalat Nagy bejelentést tett a Magyar Telekom
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 14:41
A Magyar Telekom 2025. június 26-án rendkívüli közgyűlést tartott, amelyen döntés született a Társaság passzív mobil infrastruktúra portfoliójának egy kizárólagos tulajdonú leányvállalatba történő szétválasztásáról.
Vállalat Lepacsizott a Mol és az MVM – befutott egy méretes olajszállítmány
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 09:59
Megérkezett a horvát kikötőbe.
Vállalat Óriási üzlet közeleg az olajiparban?
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 09:14
80 milliárd dolláros biznisz lehet.
Vállalat Az Uber boszorkányos módszerrel jutott hatalmas profithoz?
Privátbankár.hu | 2025. június 25. 17:31
Amerikai tudósok szerint egy algoritmus szisztematikusan megemelte a viteldíjakat a sofőrök és az utasok kárára. Korábban brit kutatók is erre jutottak. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG