2p

Szerény tervekkel vág neki a következő éveknek a Volkswagen Kínában, de még ezek eléréséhez is alaposan fel kell kötnie a gatyáját és rengeteg erőforrást kell fordítania fejlesztésekre.

A Volkswagen azt a célt tűzte maga elé, hogy az évtized végéig lényegében megőrzi részesedését a kínai újautó-piacon, amihez jelentős befektetésekre van szükség – mondta Ralf Brandstätter, a német autógyártó kínai vállalkozásának vezetője a Reuters tudósítása szerint. A kiadásokat az elektromos autók piacán kialakult őrült árverseny ellenére vállalniuk kell.

15 százalék a cél
15 százalék a cél
Fotó: Depositphotos

A cél az, hogy 2030-ban az ázsiai országban eladott új autók 15 százalék készüljön a VW-nél szemben a 2023-as 14,5 százalékos piaci részesedéssel.

„Az árak gyorsabban csökkennek, mint ahogy a fejlesztéseknek köszönhetően a költségek” – mondta a cégvezető. A vállalat arra számít, hogy ez a durva tempó a következő két évben is ki fog tartani, ami nyomást gyakorol a profitra.

A Volkswagennek át kellett adni a Kína legkedveltebb autómárkájának járó címet a BYD-nak. Piaci részesedése 2022 végén csökkent 14,5 százalékra a 2020-as 19,3 százalékról, miután fokozatosan visszaszorulnak a belső égésű motorral hajtott autók. Válaszul olcsóbb elektromos autókkal kell előállniuk. A 15 százalékos részesedéshez 2030-ban négymillió autót kell eladniuk a jelenlegi kicsit több mint  hárommillió helyett. Ennek szellemében új fejlesztőbázist hoznak létre Kínában és erősítik a helyi autógyártókkal és beszállítókkal kialakított kapcsolataikat. Tárgyalnak a SAIC autógyártóval arról, mit kezdjenek Hszincsiangban lévő közös üzemükkel, amelyről kiderült, hogy kényszermunkát alkalmazott.

Jónak tűnik a váltás

A hibák belátása és a számonkérhető eredmény vállalása jó irány – írták a Citi elemzői a VW terveit értékelve. Szerintük ezzel stratégiát vált a német cég, amelyet korábban inkább az jellemzett, hogy a végtelenségig ragaszkodott ahhoz, ami bevált. Szerencsés döntés, hogy legalább Kínában elmozdulnak ettől.

Az ID.3 az egyik legkeresettebb villanyautóvá vált a kínai autósok körében azt követően, hogy árát 5100 dollárral - 1,88 millió forint)tal - csökkentették. A versenytársak azonban ma már alákínálnak ennek, így a VW előtt álló nagy kihívás, hogy az alap- és a közepes szintű autók körében álljon elő újdonságokkal.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Távozhat az Apple-vezér, már nagyon keresik az utódját
Privátbankár.hu | 2025. november 15. 11:41
Tim Cook 14 év után már jövőre távozhat az Apple éléről, ki léphet a helyére?
Vállalat 15 ezer embert küld el a legnagyobb amerikai telekommunikációs cég
Privátbankár.hu | 2025. november 14. 19:01
Dolgozóinak 15 százalékától megválik a Verizon, az Egyesült Államok legnagyobb bevételű telekommunikációs vállalata. A városnyi embert már a jövő héten elküldi a cég.
Vállalat Közel 200 millió forintra büntette a Wizz Airt az olasz versenyhivatal
Privátbankár.hu | 2025. november 14. 14:08
A Wizz Air korlátlan előfizetésként mutatta be az All You Can Fly-t, de nem adtak megfelelő és naprakész tájékoztatást a foglalási időszakokról, az ülőhelyek számáról és típusáról sem. 
Vállalat A fix 3 százalékos hitel új lendületet ad a fejlesztéseknek
PR | 2025. november 14. 10:37
A fix 3 százalékos kamatozású vállalati hitelprogram a gazdasági növekedés mellett a mindennapi biztonságot is erősíti. A Cégkassza Podcast legújabb adásában Szabados Richárd, a Nemzetgazdasági Minisztérium kis- és középvállalkozások fejlesztéséért és technológiáért felelős államtitkára, valamint Palóc André, a minisztérium szóvivője részletesen kifejtették, hogyan mozdította meg a program a „fiókban maradt fejlesztéseket”, miként ösztönzi a kkv-k méretugrását, és milyen további könnyítések várhatóak az adminisztráció és az adózás területén.
Vállalat Előnyben a csalók, terjed a deepfake: így venné fel a kesztyűt a KiberPajzs
Imre Lőrinc | 2025. november 13. 16:59
Újabb eszközöket ad a kibercsalók kezébe a mesterséges intelligencia, ami egyelőre inkább a támadóknak kedvez, a lakossággal és a vállalatokkal szemben. Küzdeni kell a digitális támadások ellen, de a helyzetet nehezíti, hogy sokan a biztonság illúziójába ringatják magukat – hangzott el az OTP Bank és a KiberPajzs projekt közös sajtótájékoztatóján.
Vállalat Nyakon csípték a Red Bull-t
Privátbankár.hu | 2025. november 13. 15:34
Az Európai Bizottság hivatalos versenyfelügyeleti eljárást indított annak kivizsgálására, hogy a Red Bull osztrák energiaital-gyártó vállalat jogellenesen korlátozta-e a versenyt az EU energiaital-piacán, megsértve ezzel az uniós versenyjogi szabályokat – közölte csütörtökön a brüsszeli testület.
Vállalat A Mol lehet a nyertese a szerbiai céget sújtó amerikai szankciónak
Privátbankár.hu | 2025. november 13. 11:35
Bevásárolná magát a szerbiai Naftna industrija Srbije (NIS) olajvállalatba, részvényeket véve az orosz Gazprom többségi tulajdonostól.
Vállalat Akkumulátorgyár: a Toyota kedveskedik Donald Trumpnak
Privátbankár.hu | 2025. november 13. 07:21
A Toyota Motor szerdán közölte, hogy megkezdte a termelést 13,9 milliárd dollár értékű észak-karolinai akkumulátorgyárában, miközben fokozza hibridgyártását, és megerősítette, hogy a következő öt évben 10 milliárd dollárt fektet be amerikai gyártókapacitásainak fejlesztésébe.
Vállalat Kevesebb bevétel mellett is profitot hozott a Magyar Telekom
Privátbankár.hu | 2025. november 12. 19:33
Itt a negyedéves gyorsjelentés.
Vállalat Felelős digitalizáció a Magyar Telekomnál
Privátbankár.hu | 2025. november 12. 18:57
Bár az ESG kifejezés csak az elmúlt években épült be a köztudatba, a legnagyobb magyarországi vállalatok már több mint két évtizede készítenek fenntarthatósági jelentéseket környezeti, társadalmi és vállalatirányítási tevékenységeikről. Így van ez a Magyar Telekomnál is. A Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencián a cég ESG vezetője elmondta, hogy – bár a telekommunikációs szektor – nem tartozik a klasszikusan magas üvegházhatású gázokat kibocsátók közé, jelentős gazdasági szereplőként mégis érzik szerepüket, ezért is tesznek aktívan a klímavédelemért.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG