2p

Mi és ki ránthatja ki a gödörből a magyar gazdaságot?
Elkerülhetőek még a megszorítások?
Kik állják a 14. havi nyugdíj cechét?

Online Klasszis Klub élőben Petschnig Mária Zitával!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szerény tervekkel vág neki a következő éveknek a Volkswagen Kínában, de még ezek eléréséhez is alaposan fel kell kötnie a gatyáját és rengeteg erőforrást kell fordítania fejlesztésekre.

A Volkswagen azt a célt tűzte maga elé, hogy az évtized végéig lényegében megőrzi részesedését a kínai újautó-piacon, amihez jelentős befektetésekre van szükség – mondta Ralf Brandstätter, a német autógyártó kínai vállalkozásának vezetője a Reuters tudósítása szerint. A kiadásokat az elektromos autók piacán kialakult őrült árverseny ellenére vállalniuk kell.

15 százalék a cél
15 százalék a cél
Fotó: Depositphotos

A cél az, hogy 2030-ban az ázsiai országban eladott új autók 15 százalék készüljön a VW-nél szemben a 2023-as 14,5 százalékos piaci részesedéssel.

„Az árak gyorsabban csökkennek, mint ahogy a fejlesztéseknek köszönhetően a költségek” – mondta a cégvezető. A vállalat arra számít, hogy ez a durva tempó a következő két évben is ki fog tartani, ami nyomást gyakorol a profitra.

A Volkswagennek át kellett adni a Kína legkedveltebb autómárkájának járó címet a BYD-nak. Piaci részesedése 2022 végén csökkent 14,5 százalékra a 2020-as 19,3 százalékról, miután fokozatosan visszaszorulnak a belső égésű motorral hajtott autók. Válaszul olcsóbb elektromos autókkal kell előállniuk. A 15 százalékos részesedéshez 2030-ban négymillió autót kell eladniuk a jelenlegi kicsit több mint  hárommillió helyett. Ennek szellemében új fejlesztőbázist hoznak létre Kínában és erősítik a helyi autógyártókkal és beszállítókkal kialakított kapcsolataikat. Tárgyalnak a SAIC autógyártóval arról, mit kezdjenek Hszincsiangban lévő közös üzemükkel, amelyről kiderült, hogy kényszermunkát alkalmazott.

Jónak tűnik a váltás

A hibák belátása és a számonkérhető eredmény vállalása jó irány – írták a Citi elemzői a VW terveit értékelve. Szerintük ezzel stratégiát vált a német cég, amelyet korábban inkább az jellemzett, hogy a végtelenségig ragaszkodott ahhoz, ami bevált. Szerencsés döntés, hogy legalább Kínában elmozdulnak ettől.

Az ID.3 az egyik legkeresettebb villanyautóvá vált a kínai autósok körében azt követően, hogy árát 5100 dollárral - 1,88 millió forint)tal - csökkentették. A versenytársak azonban ma már alákínálnak ennek, így a VW előtt álló nagy kihívás, hogy az alap- és a közepes szintű autók körében álljon elő újdonságokkal.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Utolérni Ausztriát? Ezzel a cégszerkezettel nehéz lesz – Klasszis Podcast
Imre Lőrinc – Izsó Márton | 2025. november 21. 10:05
Rendkívül individualisták a magyarországi vállalkozók, ami sok esetben gátja a hatékonyabb működésnek, a céges összeolvadásoknak – mondta el a Klasszis Podcast legújabb epizódjában a Concorde MB Partners ügyvezetője, az MGYOSZ elnökségi tagja. Szendrői Gábor hozzátette, hogy a lengyel és a cseh átlaghoz képest is nagyon magas, 70-75 év a magyar tulajdonosok átlagéletkora. Az egyre nagyobb számban megjelenő ázsiai beruházókkal pedig az a baj, hogy – a nyugati cégekkel ellentétben – elvétve működnek csak együtt a helyi beszállítókkal.
Vállalat „A bizalom új nyelve az adat” – interjú Peltzer Árminnal, az Opten marketingigazgatójával
PR | 2025. november 21. 09:13
A gazdasági környezet ingadozik, a partnerek fizetési fegyelme lazul, a vállalkozói bizalom pedig sok helyen megkopott. Mégis: az üzleti világ nem állhat meg. Hogy ki kivel üzletel, az ma már nem intuíció, hanem döntéstámogatott, adatvezérelt folyamat.
Vállalat Teljes egészében a Waberer’s tulajdona lesz a Posta Biztosító
Privátbankár.hu | 2025. november 20. 19:26
A kisebbségi tulajdonos kivásárlását a tőzsde honlapján jelentették be.
Vállalat Komoly bírságot kapott a Facebook anyacége
Privátbankár.hu | 2025. november 20. 16:30
Tisztességtelen versenyelőny miatt 479 millió eurós bírságot szabott ki a Meta amerikai internetes óriásvállalatra egy spanyol bíróság.
Vállalat Levelet írt a Mol – megint áll a bál a horvátokkal?
Privátbankár.hu | 2025. november 20. 15:43
A versenyjogi hatósághoz fordulnak.
Vállalat Orbán Viktor után Németország is kivételt kérne Trumptól
Privátbankár.hu | 2025. november 20. 12:24
Mentesítést szeretne elérni az amerikai acél- és alumínium importvámok alól az európai gépipari termékekre a német gépgyártók szövetsége, a VDMA. Ennek oka, hogy jelentősen visszaesett az ágazat Egyesült Államokba irányuló exportja.
Vállalat Ismét leállt a gigaprojekt, nem most fognak a szomszédunkban lítiumot bányászni
Privátbankár.hu | 2025. november 20. 11:00
Ismét felfüggesztették Szerbiában a Rio Tinto bányászati beruházását.
Vállalat Kiterítette lapjait az MBH, így teljesített idén eddig a nagybank
Privátbankár.hu | 2025. november 20. 09:55
Az MBH Bank eredményesen zárta a 2025-ös év első kilenc hónapját: a társaság továbbra is magas jövedelmezőséggel, szilárd tőkemegfeleléssel és likviditási pozícióval rendelkezik – írja a pénzintézet közleményében.
Vállalat Portugáliában szimatol az Air France-KLM
Privátbankár.hu | 2025. november 19. 13:14
Vásárolnának.
Vállalat Mindenkit meglepett a Xiaomi
Privátbankár.hu | 2025. november 19. 08:42
Ilyen eredményekre senki nem számított.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG