Az idei első negyedévben a bevétele éves összevetésben 1,8 százalékkal, 11,71 milliárd euróra nőtt. Ez felülmúlta az elemzői várakozások átlagában szerepelt 11,55 milliárd eurót. A közvetlenül az autóipari tevékenységből származó bevétel 0,7 százalékkal, 10,475 milliárd euróra csökkent a március végével záródott három hónapban.
A Renault márkájú autók értékesítése 3,1 százalékkal, 365 356-ra nőtt, míg a teljes Renault-csoport autóértékesítése 2,6 százalékkal, 549 099-re emelkedett.
A Renault átállási programot hajt végre, annak gyakorlatilag a kellős közepén van. A cég fokozatosan áll át az elektromos modellekre, idén hét új modellt dob piacra, köztük két teljesen elektromos modellt és két hibridet. Thierry Pieton pénzügyi igazgató azt mondta kedden újságíróknak, hogy a Renault jó úton halad, hogy 2027-ig 40 százalékkal csökkentse az elektromos járművek költségeit.
Hozzátette: a 20 000 euró (mintegy 7,9 millió forint) alatti új elektromos Dacia Spring megrendelése az év második felében veszi kezdetét. (MTI)