A népszerű német Focus.de cikke szerint a német autópályákon már vadnyugati állapotok uralkodnak. Az egyik legkisebb baj, hogy a kaminosok arra panaszkodnak: bűncselekményt követnek el. A törvény ugyanis szigorúan előírja számukra, mennyit mehetnek egyfolytában – de ennek betartása sokszor szinte lehetetlen.
A törvény szerint négy és fél óra vezetés után háromnegyed óra pihenőt kellene tartani, nem lehetne napi kilenc óránál, illetve heti 56-nál többet vezetni. Utána le kéne állni pihenni, de 2014-es adatok szerint Németországban 11 ezer parkolóhellyel van kevesebb a kelleténél. Így sokszor kényszerűen tilosban parkolnak, például az út szélén, amiért meg a rendőrség vegzálja őket.
Előfordult, hogy az egyik rendőr elzavart, mert rossz helyen parkoltam, majd perceken belül egy másik megbüntetett, mert túl sokáig vezettem – panaszkodik egy kamionos. A rossz helyen parkolás sok balesetet is okoz.
Aki befér a parkolóhelyekre, azt rendszeresen szidalmazza a többi autós, hogy túl sok helyet foglal el, és gyakran válnak lopások, rablások áldozatává is. “Kamionosként mindig téged tartanak hülyének” – panaszkodik az egyik. A rablók sokszor altatógázt vezetnek a kabinba, ezzel kiütve a sofőrt, majd kirámolják a járművet.
“Fegyver nélkül már nem is indulok útnak” – mondja az egyik sofőr. A kamionosok védelmi eszközeinek listáján a kabinajtóhoz kötött önkioldó riasztópisztolyt, vasakkal teli zsákot és baseball-ütőt említenek.