2p
Németországban 11 ezerrel több parkolóhely kellene, eközben a kamionosoknak előírják, hogy rendszeres időközönként álljanak le. Gyakoriak az ebből adódó balesetek, miközben a többi autós is őket szidja és a rablók is rájuk pályáznak.

A népszerű német Focus.de cikke szerint a német autópályákon már vadnyugati állapotok uralkodnak. Az egyik legkisebb baj, hogy a kaminosok arra panaszkodnak: bűncselekményt követnek el. A törvény ugyanis szigorúan előírja számukra, mennyit mehetnek egyfolytában – de ennek betartása sokszor szinte lehetetlen.

A törvény szerint négy és fél óra vezetés után háromnegyed óra pihenőt kellene tartani, nem lehetne napi kilenc óránál, illetve heti 56-nál többet vezetni. Utána le kéne állni pihenni, de 2014-es adatok szerint Németországban 11 ezer parkolóhellyel van kevesebb a kelleténél. Így sokszor kényszerűen tilosban parkolnak, például az út szélén, amiért meg a rendőrség vegzálja őket.

Előfordult, hogy az egyik rendőr elzavart, mert rossz helyen parkoltam, majd perceken belül egy másik megbüntetett, mert túl sokáig vezettem – panaszkodik egy kamionos. A rossz helyen parkolás sok balesetet is okoz.

Aki befér a parkolóhelyekre, azt rendszeresen szidalmazza a többi autós, hogy túl sok helyet foglal el, és gyakran válnak lopások, rablások áldozatává is. “Kamionosként mindig téged tartanak hülyének” – panaszkodik az egyik. A rablók sokszor altatógázt vezetnek a kabinba, ezzel kiütve a sofőrt, majd kirámolják a járművet.

“Fegyver nélkül már nem is indulok útnak” – mondja az egyik sofőr. A kamionosok védelmi eszközeinek listáján a kabinajtóhoz kötött önkioldó  riasztópisztolyt, vasakkal teli zsákot és baseball-ütőt említenek.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Elbocsátásokra készül egy autógyár, világszerte küldenek el embereket
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 17:12
Önkéntes létszámleépítést tervez a Nissan.
Vállalat Baj van a légzsákokkal – újabb autókat hívnak vissza
Privátbankár.hu | 2025. június 28. 11:10
Sürgősen javítani kell.
Vállalat Furcsa mintát mutatnak a Mazda eladásának változásai
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 16:15
A Mazda Motor Corporation pénteki közleménye szerint az idén január-májusban értékesített járműveinek száma éves szinten 4,3 százalékkal 533 402-re emelkedett.
Vállalat A BYD újabb gyárépítést indít, kormányzati segítséggel
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 15:50
A kínai elektromos autógyártó 32 milliárd forintért épít buszgyártó üzemet Komáromban, jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken.
Vállalat Dobott egy hátast a Nike nyeresége
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 14:33
Az amerikai sportszergyártó nyeresége 86 százalékkal zuhant a negyedik pénzügyi negyedévében az eladások csökkenése és a költséges vállalati szerkezetátalakítás hatására.
Vállalat Nagy siker a kínai mobiltelefongyártó második ajtómodellje
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 13:20
Xiaomi új SUV-jára leadott hatalmas megrendelések fokozzák a Teslával szembeni kihívásokat.
Vállalat Nagy bejelentést tett a Magyar Telekom
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 14:41
A Magyar Telekom 2025. június 26-án rendkívüli közgyűlést tartott, amelyen döntés született a Társaság passzív mobil infrastruktúra portfoliójának egy kizárólagos tulajdonú leányvállalatba történő szétválasztásáról.
Vállalat Lepacsizott a Mol és az MVM – befutott egy méretes olajszállítmány
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 09:59
Megérkezett a horvát kikötőbe.
Vállalat Óriási üzlet közeleg az olajiparban?
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 09:14
80 milliárd dolláros biznisz lehet.
Vállalat Az Uber boszorkányos módszerrel jutott hatalmas profithoz?
Privátbankár.hu | 2025. június 25. 17:31
Amerikai tudósok szerint egy algoritmus szisztematikusan megemelte a viteldíjakat a sofőrök és az utasok kárára. Korábban brit kutatók is erre jutottak. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG