Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke és Ésik Róbert a HIPA elnöke a kétoldalú megállapodás aláírásán a Külgazdasági és Külügyminisztériumban 2016. július 6-án. |
A Külgazdasági és Külügyminisztérium háttérintézménye különböző eszközökkel segíti majd az áruházlánc munkahely-teremtési és beszállító-fejlesztési beruházási programjait, annak reményében, hogy a Lidl a továbbiakban is aktív szereplője lesz a magyar gazdasági növekedésnek, ezt mondta a Privátbankár.hu-nak Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország PR vezetője.
Mit vállalt a Lidl?
A több mint négyezer főt dolgoztató áruházlánc célja, hogy fenntartsa és növelje a hazai munkahelyek számát, emellett szeretnék bővíteni a magyar áruk és beszállítók arányát a termékpalettán. Ezen felül az áruházlánc vállalja, hogy népszerűsíti és elősegíti a hazai termékek exportálását a környékbeli országokba. A célok megvalósításához a HIPA elsősorban projektmenedzsment és konzultációs támogatást tud nyújtani.
Megkerülhetetlen szereplők
A kiskereskedelmi lánc tavaly 283 milliárdos bevételt ért el, ezzel a kereskedelmi szektor egyik legfontosabb szereplője. Három évvel ezelőtt vállalták a hazai vállalatok segítését, ma a Lidl beszállítóinak 40 százaléka magyar partnerek közül kerül ki.
A magyar gazdaságban betöltött szerepét növeli, hogy idén, a szektorban a legnagyobb mértékű, 20 százalékos béremelést hajtott végre minden fizikai dolgozójára kiterjedően. A tavalyi 17 milliárdos bérköltségen felül idén további 1,2 milliárd forintot terveznek befektetni az alkalmazottak támogatásába. Erről egyébként korábban bővebben is írtunk, a részletekért kattints ide! >>>