Tavalyhoz képest 6,5 százalékkal több, nagyjából 1,5 millió új autót helyeztek forgalomba az unióban és az Európai Szabdkereskedelmi Társuláshoz tartozó négy országban, adta közre az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA). Ezzel a forgalomba hozott autók száma már 34. hónapja töretlenül emelkedett. Az elemzők ugyanakkor úgy látják, hogy a Brexit okozta bizonytalanságok megtörhetik ezt az emelkedést a következő hónapokban.
Az Európai Unióban és a négy szabadkereskedelmi ország új autóinak számának alakulása. Forrás: ACEA |
Betettek a botrányok
A legnagyobbat a két német autóipari konszern, a BMW és a Daimler tudta szakítani a nyár elején: a BMW-csoport eladásai 15,7 százalékkal emelkedtek éves sziten, míg az Audit is magába foglaló Daimler 16,1 százalékkal több új autót tudott eladni júniusban. A botránytól terhes autómárkáknál látványos volt a visszaesés, az összeolvadás alatt álló két rivális, a Nissan (-2,9 százalék) és a Mitsubishi (-19,7 százalék) is veszített az érdeklődőkből. A Volkswagen-csoport viszont egy százalékkal tudta növelni az eladásait, az emissziós botrányt azonban továbbra sem bocsátják meg nekik, sőt: a német ügyészség további díjak fizetésére akarja kötelezni az autógyártót.
A Magyarországon értékesített új autók számának alakulása. Forrás: ACEA |
Lehagyjuk a mezőnyt
Éves viszonylatban lehagyjuk a többi uniós tagállamot az új autók számát tekintve, Magyarországon ezeknek a száma 31,8 százalékkal 9685-re nőtt júniusban. A mezőnyt utánunk Olaszország (+11,9%), Spanyolország (+11,2 %), valamint Franciaország és Németország követi. Nagy-Britanniában azonban valamivel kisebb volt az érdeklődés az új kocsik iránt. Az ACEA arra számít, hogy idén átlagosan 5 százalékkal növekszik majd a forgalomba állított új személygépkocsik száma Európában.