2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Növekedik a hazai digitális reklámpiac, amelyet leginkább a mobilos bővülés húz.

A harmadik negyedévben kétszámjegyű növekedést produkált a hazai digitális reklámpiac - közölte tagjainak bevallása alapján az ágazatot összefogó IAB Hungary.

Lassuló növekedés

Közlésük szerint július eleje és szeptember vége között 11,1 százalékkal magasabb bevételt könyvelt el a szegmens, mint egy évvel korábban, akkor viszont 12,3 százalék volt a bővülés 2013 azonos időszakához képest. Megemlítették: 2015 második negyedére még 2,0 százalékos csökkenést mutattak ki, szemben az előző esztendő 11,7 százalékos erősödésével. (Az első negyedév tavaly 17,2, idén 4,9 százalékos erősödést hozott.)

A mobil mindent letarol?

Mint írták, a legnagyobb ütemben (62,5 százalékkal) most is a mobilpiac erősödött, de a másik két szegmens, a webes és email is bővült a tavalyi év azonos időszakához képest. Adataik alapján a közlekedési eszközök, a kereskedelem, a szolgáltatások, a kultúra, szabadidő, szórakozás, a könyvkiadás, tömegtájékoztatás területén működő vállalatok átlag fölötti mértékben növelték költéseiket, míg a bankok és biztosítóktól származó bevételek csökkentek 2014 harmadik negyedévéhez képest.

Novák Péter, az Interactive Advertising Bureau (IAB) nevű nemzetközi szakmai szervezet hazai tagszervezetének vezetője március végén beszélt arról az MTI-nek, hogy idén már az online lehet a legnagyobb szelete a hazai hirdetési piacnak, megelőzve a televíziós reklámbevételeket, ha nem változik alapvetően az utóbbi évek trendje.

Ez lesz még sokáig

Akkor elmondta: a tavalyi 49,47 milliárdos összes online költésből a 38 százalékos legnagyobb szeletet kihasító display-hirdetések piacától növekedést várnak, ha ennek mértéke nem is lesz kiugró. A 34 százalékos részesedést felmutató, keresőkön megjelenő hirdetéseknél a korábbi évek lassuló növekedési trendjének folytatását prognosztizálják. Idén is jó eredményt várnak az apróhirdetéseket, az árösszehasonlító és az aukciós oldalakat magában foglaló listing-szegmenstől, amely tavaly 33 százalékos növekedéssel minden hatodik online hirdetési forintot elvitt, a mobileszközök terjedésével pedig a tavaly 147 százalékkal bővülő, az online hirdetési bevételek 10 százalékát felszívó mobilreklám erősödését jelzik előre.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
Privátbankár.hu | 2024. április 24. 16:11
A villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.
Vállalat Négynapos? Hatnapos munkahét jön a Samsungnál
Privátbankár.hu | 2024. április 23. 14:24
Gazdasági okokra hivatkozva hozták meg az intézkedést.
Vállalat Érkezik az új, nyolcmillió forintos elektromos Dacia
Privátbankár.hu | 2024. április 23. 12:59
 A Renault francia autógyártó konszern idei eladásainak a növekedésére számít.
Vállalat A BioTechUSA-cégcsoport 2023-as éve: közel a 100 milliárdos árbevételi határ
Natív tartalom | 2024. április 22. 16:24
Magasabb fokozatba kapcsolt 2023-ban a tisztán magyar tulajdonban lévő BioTechUSA-cégcsoport. Tavaly csaknem 15 százalékkal, 90,49 milliárd forintra növelte árbevételét, és közel 5 milliárd forintot fordított beruházásokra. Évről évre nő a bevételük, pedig Lévai Bálint vezérigazgató szerint a maratoni futás 42 kilométeréből még csak az 5. kilométernél járnak.
Vállalat Telekom-ügyfél? Fontos bejelentést tett a szolgáltatója
Privátbankár.hu | 2024. április 17. 11:18
Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. 
Vállalat Profitboom, forgalomcsökkenéssel: erre volt képes az Ericsson
Privátbankár.hu | 2024. április 16. 12:55
Az Ericsson AB svéd távközlési berendezésgyártó negyedéves nyeresége növekedéséről, ugyanakkor bevételének csökkenéséről jelentett kedden.
Vállalat A Tesla-vezér minden tizedik dolgozót kirúgja
Privátbankár.hu | 2024. április 15. 15:12
Egy vállalati belső levél is kiszivárgott, amelyben Musk lényegében elbúcsúzott az érintettektől.
Vállalat Jókora gyomrost kapott az Apple
Privátbankár.hu | 2024. április 15. 11:32
Legnagyobb riválisa vitte be az ütést.
Vállalat Emelt osztalékot fizet a Waberer’s
Privátbankár.hu | 2024. április 12. 17:34
Egy rekord év után.
Vállalat Horvát céggel kötött üzletet a Mol
Privátbankár.hu | 2024. április 12. 17:12
A Janaf kőolajvezeték-üzemeltető 2,2 millió tonna kőolajat szállít 2024 végéig.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG