2p
Növekedik a hazai digitális reklámpiac, amelyet leginkább a mobilos bővülés húz.

A harmadik negyedévben kétszámjegyű növekedést produkált a hazai digitális reklámpiac - közölte tagjainak bevallása alapján az ágazatot összefogó IAB Hungary.

Lassuló növekedés

Közlésük szerint július eleje és szeptember vége között 11,1 százalékkal magasabb bevételt könyvelt el a szegmens, mint egy évvel korábban, akkor viszont 12,3 százalék volt a bővülés 2013 azonos időszakához képest. Megemlítették: 2015 második negyedére még 2,0 százalékos csökkenést mutattak ki, szemben az előző esztendő 11,7 százalékos erősödésével. (Az első negyedév tavaly 17,2, idén 4,9 százalékos erősödést hozott.)

A mobil mindent letarol?

Mint írták, a legnagyobb ütemben (62,5 százalékkal) most is a mobilpiac erősödött, de a másik két szegmens, a webes és email is bővült a tavalyi év azonos időszakához képest. Adataik alapján a közlekedési eszközök, a kereskedelem, a szolgáltatások, a kultúra, szabadidő, szórakozás, a könyvkiadás, tömegtájékoztatás területén működő vállalatok átlag fölötti mértékben növelték költéseiket, míg a bankok és biztosítóktól származó bevételek csökkentek 2014 harmadik negyedévéhez képest.

Novák Péter, az Interactive Advertising Bureau (IAB) nevű nemzetközi szakmai szervezet hazai tagszervezetének vezetője március végén beszélt arról az MTI-nek, hogy idén már az online lehet a legnagyobb szelete a hazai hirdetési piacnak, megelőzve a televíziós reklámbevételeket, ha nem változik alapvetően az utóbbi évek trendje.

Ez lesz még sokáig

Akkor elmondta: a tavalyi 49,47 milliárdos összes online költésből a 38 százalékos legnagyobb szeletet kihasító display-hirdetések piacától növekedést várnak, ha ennek mértéke nem is lesz kiugró. A 34 százalékos részesedést felmutató, keresőkön megjelenő hirdetéseknél a korábbi évek lassuló növekedési trendjének folytatását prognosztizálják. Idén is jó eredményt várnak az apróhirdetéseket, az árösszehasonlító és az aukciós oldalakat magában foglaló listing-szegmenstől, amely tavaly 33 százalékos növekedéssel minden hatodik online hirdetési forintot elvitt, a mobileszközök terjedésével pedig a tavaly 147 százalékkal bővülő, az online hirdetési bevételek 10 százalékát felszívó mobilreklám erősödését jelzik előre.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Október 1-jén kerülje el Brüsszelt!
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 21. 10:13
A Brussels Airlines ugyanis aznap törli járatai többségét.
Vállalat Újabb fontos bizniszt kötött a Mol Azerbajdzsánban
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 20. 19:41
A Mol-csoport azerbajdzsáni földgázkészletek kitermelésére vonatkozó kereskedelmi megállapodásokat kötött vegyesvállalati partnereivel.
Vállalat Vége a porhintésnek: a főnökök visszaszerzik a lehetőséget a basáskodásra
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 20. 15:01
A legnagyobb multinacionális vállalatok élen járnak abban, hogy heti öt nap irodai munkára kényszerítsék alkalmazottaikat kiiktatva a távmunkát, ám a home office hívei sem adják fel.
Vállalat Rogán Cecília és Sarka Kata szépségeket zsűriztek, kiderültek a számok
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 19. 10:58
Az MTVA megrendelésére készült Magyarország szépe című műsorban segédkeztek.
Vállalat Fél év alatt 222 milliárd forint nyereséget hozott össze az MVM
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 17. 15:33
Az MVM csoport konszolidált értékesítési árbevétele 2156 milliárd forint volt az idei első hat hónapban a tavalyi első fél évben elért 2769 milliárd forint után, adózott eredménye 222 milliárd forintra nőtt a tavaly ugyanebben az időszakban elért 209 milliárd forintos nyereségről - tette közzé a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján.
Vállalat Újabb óriáscégnek lett elege a home office-ból
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 17. 14:49
2025 januárjától teljes munkaidőben az irodából kell dolgozni az e-kereskedelmi óriás Amazonnál. 
Vállalat Szigorodnak az elvárások, de a magyar cégeknek még nem fontos a fenntarthatóság
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 17. 14:27
A hazai vállalatok többségénél nem prioritás az ESG, és a megkérdezettek felénél a területnek nincs önálló felelőse sem, pedig a szabályozás fokozatosan terjed ki egyre több cégre – derül ki egy kutatásból. Eközben sokan keresik a helyét és leendő gazdáját a témának, hiszen az uniós és hazai törvények, valamint a jelentéstételi kötelezettség miatt egyre több figyelem irányul a környezetvédelmi, társadalmi és vállalatirányítási szempontokra. 
Vállalat Nagy jelentőségű bejelentést tett a magyar gyógyszergyár
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 16. 08:21
A Richter átadta biologikumok gyártására szolgáló új létesítményét Bovenauban, Németországban.
Vállalat Vége az ingyenebédnek, a meccsekért fizetni kell
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 12. 20:38
Ez a kiskapu bezárul.
Vállalat Repülőrajtot vett a Waberer's új üzletága: komoly beruházást nyertek el
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 12. 16:38
A Magyar Posta új csomaglogisztikai központjának kialakítására szóló tenderén a Waberer’s International leányvállalata, a WPL-Log Zrt. lett a befutó.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG