A Magyar Bankholding lapunkhoz eljuttatott sajtóközleménye szerint április 30-án lezárul az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. jogi egyesülésével a Magyar Bankholding keretében közel három éve tartó fúziós folyamat, amely Magyarország második legnagyobb, magyar tulajdonú pénzintézetének létrehozását célozza. A tagbankok, illetve a május 1-től egységes MBH Bank márkanév és arculat alatt működő bank április 27. (csütörtök) és május 2. (kedd) között nem egybefüggő, teljes és részleges bankszünnapokat tartanak, amelyekre az egyesülés miatt felmerülő technikai és informatikai átállások zavartalan lebonyolítása érdekében kerül sor. A gördülékeny ügyintézés fenntartása érdekében a bankcsoport folyamatosan frissülő tájékoztatást biztosít az ügyfeleket érintő legfontosabb tudnivalókról. Az átállási hétvégéről szóló részletes tájékoztatást a napokban kapták meg az ügyfelek e-mailben, illetve elérhető a tagbankok elektronikus csatornáin és honlapján.
Informatikai és technikai átállások várhatóak
2023. április 30-án egyesül az MKB Bank és a Takarékbank, ezt követően a létrejövő bank MBH Bank Nyrt. név alatt, egységes arculattal működik tovább. Az MKB Bank és a Takarékbank egyesülését övező napokban a bankcsoport tervezetten és ütemezetten átállítja egyes informatikai rendszereit. A műveletek gördülékeny végrehajtása érdekében a tagbankok 2023. április 27. (csütörtök) és május 2. (kedd) között nem egybefüggően, részleges és teljes bankszünnapokat tartanak. Az ügyfelek ezen időszak alatt bizonyos szolgáltatásokat csak korlátozott időtartamban vagy formában tudnak majd igénybe venni.
Fontos tudnivaló, hogy az átállás nem érinti a plasztik betéti és hitelkártyás vásárlást, valamint a kereskedői kártyaelfogadó szolgáltatást, az említett szolgáltatások az egyesülési hétvége alatt is zavartalanul működnek. Szintén könnyebbség az ügyfeleknek, hogy az egyesülés következtében nem változik meg az MKB Bank és a Takarékbank ügyfeleinek fizetési számlaszáma sem, illetve a használatban lévő, érvényes bankkártyákat az ügyfelek mind az átállási hétvégén, mind pedig azt követően is használhatják.
Mire kell figyelni az átállási hétvégén? A két pénzintézet ügyfelei az átállás idején az elektronikus csatornák elérésében és az azonnali átutalási megbízások tekintetében leállásokat tapasztalhatnak, április 28-án pedig a bankfiókok csökkentett nyitva tartassál üzemelnek. A kártyahasználatban, az internetes vásárlások jóváhagyásában, valamint az ATM hálózaton történő készpénzfelvételben pedig rövidebb szolgáltatás kiesésekre kerülhet sor. Az ütemterv alapján a banki elektronikus csatornák elérhetősége, a pénzforgalom (forint- és devizautalások küldése és fogadása) és a kártyahasználat május 1-jén (hétfőn) 14 órára áll vissza a megszokott működésre. Május 2-án, kedden a bankfiókok már nyitva tartanak, és a telefonos ügyfélszolgálaton is korlátozások nélkül igénybe vehető az ügyintézés.
A szolgáltatások igénybevételi lehetőségeiről az átállási hétvégén, valamint az egyesüléssel kapcsolatos részletekről az ügyfelek folyamatosan aktualizált információt találhatnak az MKB Bank és a Takarékbank honlapok Fúziós Hírek menüpontjában a takarekbank.hu/fuzios-hirek-atallasi-hetvege, illetve a mkb.hu/fuzios-hirek-atallasi-hetvege weboldalakon, valamint az MKB Bank és a Takarékbank közösségi média felületein.
Az ügyfelek az átállással kapcsolatos tudnivalókról a Takarékbank és az MKB Bank valamennyi érintett online platformján, továbbá az elmúlt hónapokban megküldött bankszámlakivonatokból, elektronikus levelekből, a bankfiókokban, valamint személyes kapcsolattartóikon és az ügyfélszolgálaton keresztül egyaránt tájékozódhatnak. Az egyesüléssel, valamint az egyesült bank szolgáltatásaival kapcsolatos információkról az ügyfelek 2023. május 1. napjától az MBH Bank hivatalos honlapján, az mbhbank.hu oldalon is tájékozódhatnak.
„Korábbi tapasztalatainkra és a kollégák kitartó munkájára támaszkodva nagy erőkkel dolgozunk a bankfúzióval kapcsolatos technikai-informatikai átállás, és az egyesülést követő márkaváltás előkészítésén. Az informatikai átállást szándékosan időzítettük a május 1-jei hosszú hétvégére, hogy a folyamat az ügyfelek számára minél kevesebb kellemetlenséggel járjon.
Különösen nagy hangsúlyt helyezünk arra, hogy ügyfeleink a megszokott ügyintézési csatornákon továbbra is az eddigi magas szintű kiszolgálást tapasztalják. Kérjük ugyanakkor az MKB Bank és a Takarékbank ügyfeleit, hogy maguk is kövessék figyelemmel a bankok átállási időszakot érintő, legfrissebb tájékoztatásait” – mondta Egerszegi Ádám, a Magyar Bankholding transzformációért és operációért felelős vezérigazgató-helyettese.
Fiókmodernizáció
A Magyar Bankholding célja megteremteni az alapját egy modern, több szakértőt alkalmazó, országszerte egységes szolgáltatási színvonalat biztosító, elsősorban tanácsadásra épülő fiókhálózat kialakításának. Ennek érdekében a májusi egyesülést követően megújulnak a korábbi MKB Bank és Takarékbank fiókok, amelyek az MBH Bank arculatával működnek majd tovább. Első körben a nagyobb, zászlóshajó fiókok átalakítására kerül sor, ezt követően a bankcsoport teljes fiókhálózata fokozatosan megújul az év folyamán.
A bank ügyfelei valamennyi korábban megszokott kommunikációs csatornán (internetbankon, mobilappon, számlakivonaton, postai vagy elektronikus levélben stb.) is majd az MBH Bank saját adataival és logójával találkozhatnak, az MKB Bank és Takarékbank korábbi arculata kivezetésre kerül.
Univerzális nagybank születik
Az MKB Bank és a Takarékbank sikeres egyesülésével lezárul a mintegy három éve tartó, a régióban is egyedülálló fúziós folyamat. A létrejövő MBH Bank a második legnagyobb magyarországi bank lesz mérlegfőösszeg alapján, amely már jelenleg is számos területen piacvezető szerepet tölt be, többek között a vállalati szegmensben, azon belül is a mikro-, kis- és középvállalati hitelezésben, a lízingpiacon, valamint az agrár- és élelmiszeripari üzletágban. Az egyesült nagybank az ország legnagyobb fiókhálózatával, valamint az egyik legkiterjedtebb ATM-hálózattal fog rendelkezni.
Az MBH Bank univerzális, modern bankként határozza meg magát, amely a hazai bankszektorban betöltött szerepénél, magyar hátterénél és kiterjedt fióki jelenléténél fogva átfogóan ismeri a hazai ügyféligényeket, törekszik a személyre szabott kiszolgálásukban, és elkötelezett a felelősségteljes bankolás, a magyar emberek, vállalkozások, a helyi közösségek és a hazai gazdaság iránt. Az új bank célja, hogy mindenki számára elérhető, közérthető és rugalmasan fejlődő, korszerű pénzügyi szolgáltatásaival, folyamatosan bővülő termékpalettájával kiszolgálja a lakossági- és vállalati-intézményi ügyfeleit egyaránt - zárul a közlemény.