Évi 10-12 ezer forint lesz a díj azoknak, akik átlépik Budapest közigazgatási határát és a belső zónát - írja a Figyelő. A lap szerint hiába győzködte az Európai Uniót a főpolgármester, teljesíteni kell a 4-es metró támogatási szerződésében vállalt kötelezettséget. Legkésőbb 2016 végéig be kell vezetni a sarcot.
A lap szerint egyelőre azt próbálja lemeccselni a kormány és a főváros vezetése, hogy ki mondja el az embereknek, hogy jön a dugódíj - ennek ugyanis biztos nem lesz pozitív politikai hatása. Azt írják: kézenfekvő megoldás lenne úgy kommunikálni az intézkedést, hogy "nem mi akartuk, hanem az EU".
Akkor talán parkoló is kellene
A Magyar Autóklub szerint nem várható el, hogy dugódíjat fizessenek a főváros vonzáskörzetében élők és a kényszerű átutazók mindaddig, amíg nem állnak rendelkezésre a teljes budapesti körgyűrű és az annak mentén tervezett P+R-parkolók, valamint az elővárosi vasútvonalak. Részletek >>
Csak azt tudjuk, mikor nem lesz és hol nem lesz
Három alternatívája van egyelőre a zónahatároknak, ezek között valóban szerepel a Hungária körgyűrű, ám az újságokban olvasható Nagykörút egyáltalán nem szerepel - mondta korábban Tarlós István. "2016 januárjától nem csak szándékunkban, de módunkban sincs bevezetni dugódíjat. Egyébként ma még jogszabály akadályozza ezt Magyarországon. Ha jól eltalált zónahatárok lesznek és igazságosan meghatározott díjak, nem lesz például duplikáció az útdíjjal, akkor nem ördögtől való gondolat" - mondta a főpolgármester.