A Google mintegy 550 millió dollárt fektet be a kínai online kiskereskedelembe, a Jingdong – JD.com vállalatcsoporttal való együttműködés segít a cégnek növelni jelenlétét a gyorsan növekvő ázsiai piacokon, egyúttal felvenni a küzdelmet a vetélytársakkal, köztük az Amazonnal.
A technológiai óriás vállalat bejelentette: szélesebb alapokon nyugvó együttműködést alakít ki a kínai céggel, ennek egyik eleme, hogy 550 millió dollárért 2,7 millió újonnan kibocsátott A-osztályú törzsrészvényt vásárol, amivel kevesebb mint 1 százalékos tulajdonosi hányadra tesz szert a JD-ben.
Szorul a hurok: újabb pert indítanak a Facebook és a Google ellen Mindkét cég ellen eljárást indítottak, mert nem tartják be a hatályos törvényeket. Részletek >>> |
A partnerség részeként a Google árösszehasonlító rendszere, a Google Shopping révén reklámozni fogja a JD.com honlapon elérhető termékeket – a JD.com így megvetheti lábát az amerikai és európai piacokon. Kína kormánya komoly cenzúra alatt tartja a vilűghálót, a Google legtöbb szolgáltatása nem elérhető, mivel a cég nem volt hajlandó cenzúrázni a keresett tartalmakat. A kínai cégek és a magánszeméyek virtuális magánhálózátok (VPN) segítségével tudják megkerülni az állami cenzúrát és eljutni a kívánt honlapokra.
A Google növeli befektetéseit Ázsiában, ahol a gyorsan növekvő középosztály, valamint a kiskereskedelem, a pénzügyi szektor és más ágazatok fejletlensége hatalmas lehetőségeket teremtett az amerikai és kínai internetes óriásvállalatoknak. A JD.com befektetői között van a Tencent kínai internetes technológiai holding, a legnagyobb kínai e-kereskedelmi vállalat, az Alibaba ősriválisa és a világ egyik legnagyobb áruházlánca, az amerikai Walmart is.
Érdemes figyelni: téged is lefotózhat a Google A következő hónapokban mi is találkozhatunk a panorámaképeket készítő autókkal. Tovább >>> |