A washingtoni állami ügyészség pert indított a Facebookkal és a Google-lel szemben, a vádak szerint a két vállalat nem osztott meg információkat azzal kapcsolatban, hogy ki finanszírozta az egyes, választással kapcsolatos hirdetéseket a felületeken, ezzel megsértve a hatályos törvényeket – írja a Reuters.
A ügyészség vezetője, Bob Ferguson elmondta, hogy szankciókat akar hozni a két vállalat ellen, amiért azok 2013 óta nem publikálják az állami választásokkal kapcsolatos hirdetések költségvetési részleteit.
Megvédheted Facebook-adataidat ezekkel az egyszerű trükkökkel Sok tízezer felhasználó az egész Facebook-törlését javasolja a botrány nyomán – leginkább valamely másik közösségi oldalon. Ebből is látszik, hogy szükség van az ilyen oldalakra, de legalábbis nagy előnyeik vannak. Ezért mielőtt elhamarkodott lépést tennénk, inkább érdemes áttekinteni, milyen lehetőségeink vannak a védekezésre. Tovább >>> |
A Facebook nyilatkozatában kifejezte, hogy mihamarabbi megoldásra várnak az üggyel kapcsolatban, miután a cég nemrégiben mutatott be olyan eszközöket, amelyek segítségével az emberek láthatják, ki vásárol politikai célú felületeket a közösségi oldalon.
A két nagyvállalatot sorozatos kritikák érik ezzel kapcsolatban, főként, miután a gyanú szerint hamis felhasználók olyan hirdetéseket vásároltak az oldalakon, amely befolyásolhatta a 2016-os amerikai elnökválasztás végeredményét.
A legtöbb állammal szemben Washingtonban és Seattle-ben már a hetvenes évek óta törvény írja elő, hogy nyilvánosság elé kell tárni, ki fizetett egy-egy politikai célú megjelenésért. Más államokban főként a vevők feladata, hogy nyilvánosságra hozzák kilétüket. Egy seattle-i ügyész szerint bár a Facebook valóban megszegte az ezzel kapcsolatos hatályos törvényt, az állam nem tett feljelentést. A washingtoni ügyészség azután indított eljárást, miután egy helyi lakos még áprilisban jelezte, a két vállalat nem nyújt törvényes információkat a politikai hirdetések háttéréről.
Gondolnád? Több, mint egymillió dollárt érsz az interneten A Facebook-botrány és az alig egy hete bevezetett GDPR árnyékában megkerülhetetlenül felmerül az adatvédelem és az identitás megőrzésének kérdése. A közösségi média önmagában is követi a mozgásunkat a virtuális térben, ennél azonban fontosabb, hogy a legtöbb információt önként adjuk meg magunkról. Hogyan maradhatunk biztonságban? Mi a legdrágább adat, amit tudhatnak rólunk? További részletek a Privátbankár.hu-n. >>> |