Ezzel egyértelművé válik, hogy a fuvarmegosztás nem egyenlő az ellentételezés fejében történő fuvarszolgáltatással - mondta Anna Johansson svéd infrastruktúraügyi miniszter egy sajtótájékoztatón.
A módosítás szerint akkor lehetne taxióra nélküli autókat használni, ha azokat előre rendelték és csatlakoztatva vannak egy foglalásokat regisztráló központba, amely adatokat szolgáltat az adóhatóságnak.
Az Uber elérhető Svédországban, azonban ugyanolyan jogszabályok vonatkoznak rá, mint a taxitársaságokra, míg a nem hivatásos sofőrök saját autóival működő UberPOP-ot betiltották.
Jövő héten eldől minden? Mint ahogy arról néhány napja írtunk, az Európai Bíróság a jövő héten ad iránymutatást arra vonatkozóan, hogy taxi- vagy digitális szolgáltatásként kell értelmezni az Ubert. Hogy mire számít a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, arról itt írtunk >>>> |
Nem segít megoldani a problémát
Martin Hedevag, a svéd Uber ügyvezetője szerint a hasonló javaslatok megakadályozzák, hogy a fuvarmegosztás valóban elterjedjen és hozzájáruljon a városok fő problémáinak - túlzsúfoltság és a dugók - megoldásához.
Az Uber öt éve érkezett Európába. A hagyományos taxis társaságok és hatóságok is bírálták, mondván, tisztességtelen versenyelőnyre tett szert azzal, hogy nem vonatkoztak rá a szigorú engedélyezési és biztonsági előírások.
Az Uber meg szeretné győzni az Európai Unió Bíróságát arról, hogy nem egy fuvarozó társaság, hanem digitális szolgáltatás nyújt. Ezzel eldőlhetne az a kérdés, hogy egy alkalmazás-alapú startup mentesülhet-e a hagyományos vállalatoknak előírt szigorú szabályozás alól.