Az Aldi tulajdonképpen két cégből áll, mivel két testvér, Karl és Theodor Albrecht alapították, és mindjárt fel is osztották maguk között a piacot Németországon belül, később az egész világon. Theodor cége lett az Aldi-Észak, melynek irányítását átadta azóta három alapítványnak, akiknek minden döntéshez hozzá kell járulniuk. Karl Albrecht cége lett az Aldi-Dél, és ehhez tartoznak a magyarországi üzletek is.
Rengeteg pénz beruházásra
Az Aldi-Északnak 4800 üzlete van Európában, ehhez jön még 460 Trader’s Joe névre keresztelt üzlet Amerikában. Az Aldi-Észak most 5 milliárd eurót tervez elkölteni a rengeteg üzlet átalakítására, megújítására, de ezt még a három alapítványnak is jóvá kell hagynia, írja a Bild am Sonntag. A cég még nem kommentálta az ügyletet. A társaság mindezt saját készpénz állományából tervezi megvalósítani, nincs szüksége hitelre vagy értékpapír-kibocsátásra.
Az Aldi-Dél múlt hónapban jelentette be, hogy 3,4 milliárd dollárból kibővíti amerikai üzlethálózatát, mintegy 2500 üzletet szeretnének 2022-re. Jelenleg 1360 üzletük van, miközben Nagy-Britanniában és Írországban 660 áruházat működtetnek, Ausztráliában 360-at, Ausztriában pedig Hofer néven 450-et. Magyarországon a cég 2008-ban jelent meg, a 100. üzletet 2014-ben nyitották meg, jelenleg 110 fölött van az üzletek száma, és 200-250 a cél.
Megviselik a konkurenciát
Az Aldi csoportnak összesen 10 ezer üzlete van világszerte, ez nagyjából megegyezik a másik német óriás, a Lidl adataival. Az Aldi csak Nagy-Britanniában egy újabb üzletet nyit hetente, amivel jól fel is forgatja a piacot, hisz ott korábban a Tesco szokta meg diszkontláncként a kvázi egyeduralmat, és a hagyományos üzletláncok, mint a Sainsbury’s vagy a Marks & Spencer is megszenvedik az új konkurenciát. Idén a szigetországban az Aldi már az ötödik legnagyobb forgalmú élelmiszer áruházlánc.
Alkalmi vételek
Az Aldi és a Lidl általában arról nevezetes, hogy olcsón, gyakran saját márkás termékeket árusít. Ezt a hírnevet az áruházláncok az évek során sikerrel építik le azáltal, hogy egyre jobb minőségű termékekkel rukkolnak elő, és néha kifejezetten neves, vagy egyébként drága árucikket adnak olcsón.
Erre a legutóbbi példa egy olyan habzóbor, melyet a Lidl kezdett árulni Nagy-Britanniában 8 fontért (2700 forint), melyet a világon az egyik legjobbnak tartanak. A Crémant de Bourgogne Blanc NV nevű bor egy rangos nemzetközi versenyen ugyanazt a díjat kapta, amit egy 50 fontba kerülő márkás pezsgő. Az Aldi is előrukkolt egy rozéval, amely mindössze 6 fontba kerül, és ezüstérmet nyert egy nemzetközi borversenyen, amit a borvilág Oszkár-díjának tartanak.