3p
Kasza Tibor után Rubint Réka közösségi média-hirdetéseit vizsgálta a GVH.
Rubint Réka (MTI Fotó: Kovács Attila)

A Gazdasági Versenyhivatal korábban is vizsgálta a közösségi médiában véleményvezéreken keresztül történő reklámozást. Akkor Kasza Tibor Facebook oldalán megjelenő Telekom termékeket, szolgáltatásokat nézte meg. Erről itt írtunk részletesen >>>>

Mit és hogyan reklámozott Rubint Réka?

A GVH mostani vizsgálatában annak járt utána, hogy tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősültek-e a Rubint Réka Facebook oldalán és Instagram oldalán 2015. február 1-jétől megjelenő a The Body Shop termékeit, szolgáltatásait és a márkát népszerűsítő tartalmak és bejegyzések, hiszen az Avanzo-Trade Kft., a The Body Shop kozmetikumok magyarországi forgalmazója ezekért ellenszolgáltatást nyújtott, ami azonban az egyes posztok láttán valószínűsíthetően nem volt egyértelmű a fogyasztóknak - közölte a hatóság közleményében a Privátbankár.hu-val.

Bírság helyett hatékonyabb más eszközt alkalmazni

A GVH szerint számos versenyfelügyeleti eljárás lenne indítható, azonban az eljárásoknál hatékonyabban védhető a közérdek egy, a különböző piaci szereplőknek iránymutatást nyújtó kötelezettségvállalással – legalábbis rövidtávon. A GVH figyelembe vette a nemzetközi ajánlásokat, iránymutatásokat is, azonban úgy találta– a nyelvi és fogyasztói szokásoknál jelentkező különbségekre is figyelemmel –, hogy a jelen ügyben elfogadott kötelezettségvállalás eredményes és hatékony jelzés lehet a piaci szereplőknek.

A vállalkozásoknak értelemszerűen követniük kell a használt platform hirdetési és egyéb szabályzatait, előírásait is - mondja a hatóság.

Hirdetés Rubint Réka Facebook oldalán az új kommunikációs gyakorlat szerint.
Megjelent a támogatott tartalom és a #reklám kiírás

Hogyan kell fizetett tartalmat szabályosan hirdetni?

A Rubint Rékánál vizsgált posztokat a GVH nem minősítette, de megerősítették: akkor tekinthető jogszerűnek egy magánszemély (legyen az közszereplő, véleményvezér, kiskorú youtuber, blogger, vlogger) közösségi oldalán írt posztjainak sorában megjelenő fizetett tartalom, ha abban:

  • egyszerűen, egyértelműen, közérthetően, továbbá
  • jól észlelhetően, hangsúlyosan, a fogyasztóknak szembetűnően és szükségszerűen érzékelhetően jelenik meg, hogy az nem egy független, semleges vélemény vagy ajánlás, hanem ellenszolgáltatás vagy egyéb közvetlen gazdasági érdek is áll mögötte,
    ide értve azokat az eseteket is, amikor az oldal fenntartója, a magánszemély kedvezményt, ajándékot vagy szolgáltatást kap a posztért, az ajánlásért cserébe, valamint azt is,
    ha valaki saját vállalkozását vagy vállalkozásának termékét reklámozza

Elfogadták a vállalásokat

A hatóság most elfogadta az Alakreform Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. és az Avanzo-Trade Kft. vállalását, amellyel módosult a kommunikációs gyakorlat és a véleményvezérekkel kialakítandó marketing együttműködésre vonatkozó szerződéskötési gyakorlat. Ezen túl a GVH kötelezettségként írta elő a vállalkozásoknak, hogy vállalásaik alapján oktatási célú posztokat, tájékoztató anyagot tegyenek közzé.

Mivel nem állapítottak meg jogsértést, így bírságot sem szabtak ki az ügyben.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Garantiqa.hu A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Közzétette számait az Amway, ilyen volt a 2024-es év
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 11:02
Az Amway közzétette 2024-es pénzügyi eredményeit és bemutatta legfontosabb fejlesztéseit, ezzel megerősítve globális vezető szerepét az iparágban.
Vállalat Zuhanó eladások – mi lesz a Tesla német gigagyárával?
Privátbankár.hu | 2025. március 21. 11:39
A berlini Gigafactory igazgatója bizakodó, az elemző nem annyira.
Vállalat Már a Temu sem hasít úgy, mint várták
Privátbankár.hu | 2025. március 21. 10:58
A nyereség azonban a vártnál alacsonyabb bevételek ellenére is nőtt.
Vállalat Iszonyatos bukta az Apple TV?
Privátbankár.hu | 2025. március 21. 10:28
Ekkora veszteséget még az Apple-nél is megéreznek.
Vállalat A lehetetlen mégis lehetséges: bezuhantak a Nike eladásai
Privátbankár.hu | 2025. március 21. 10:12
De még ezek a számok is jobbak, mint az előzetes várakozások.
Vállalat 1,8 milliárd forintból épült fel egy naperőmű Magyarországon
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 17:32
Mintegy 1,8 milliárd forint költségvetésű beruházás keretében naperőművet épített Nyírmeggyesen Magyarország egyik legnagyobb mezőgazdasági cégcsoportja, az UBM.
Vállalat Nagy dobásra készül a Mitsubishi az elektromos autóknál
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 11:01
A Mitsubishi az elektromos autók gyártását a tajvani Foxconnra bízná. A múlt hónapban meghiúsult a tervezett Nissan-Honda egyesülés, és a Nissan nyitott új partnerekkel való együttműködésre.
Vállalat Újabb megbízást húzott be a New Land Média és a Lounge Design
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 09:47
Sokan talán meg sem lepődnek, hogy az állami Magyar Bormarketing Ügynökség Zrt. kommunikációs feladatait is a New Land Média Kft. és a Lounge Design Kft. konzorciuma kapta meg. Harmadik éve ők népszerűsítik a magyar borokat, hiszen 2025 elején immár másodszor újították meg a szerződésüket.  
Vállalat Cégvezetői teljesítmény és tavaszi fáradtság: tények és tévhitek, amiket érdemes ismerni
Natív tartalom | 2025. március 19. 10:51
A tavaszi fáradtság és a változó munkavállalói attitűdök komoly kihívást jelenthetnek a cégvezetők, menedzserek számára. De vajon tényleg a szezonális fáradtság az oka a produktivitás csökkenésének? Segíthet valami a stressz kezelésében? Nézzük a leggyakoribb tévhiteket és a mögöttük álló tényeket, hogy vezetőként tudatosabb döntéseket hozhassunk.
Vállalat Székhelyszolgáltatás: megoldás a vállalkozások számára
Márkázott tartalom | 2025. március 19. 10:14
Minden vállalkozásnak szüksége van egy bejegyzett székhelyre, amely a cég hivatalos levelezési címe és jogi központja. Bár ez lehet a tulajdonos lakcíme vagy bérelt iroda is, egyik megoldás sem mindig ideális. A saját lakcím használata kellemetlen lehet, hiszen a cím nyilvános adatként elérhető, ami magánéleti problémákat vethet fel. Ráadásul a hatósági ellenőrzések, a postai küldemények átvétele és az adminisztrációs kötelezettségek olyan terhet jelenthetnek, amelyet sok cégvezető szívesen elkerülne.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG