(Fotó: 123rf.com) |
A Fukoku Mutual Life Insurence váratlanul úgy döntött, hogy felmond mind a 34 alkalmazottjának, állásaikat pedig az IBM fejlesztette mesterséges intellgienciának, Watsonnak adja. A japán cég szerint ugyanis ezzel mintegy 30 százalékkal nő majd a biztosító termelékenysége, a 200 millió jenes (504 millió forintos) befektetés pedig két éven belül meg is térül majd.
Az IBM Watson Explorer rendszere olyan "kognitív technológiával bír, amely az emberhez hasonlóan képes gondolkodni, lehetővé teszi az összes adat - köztük szövegek, képek, audio- és videofelvételek - elemzését és értelmezését". Így az AI-biztosító egyebek mellett képes lesz elolvasni több tízezer orvosi jelentést és kórházi tartózkodások időtartamának tényezőit ahhoz, hogy a biztosítottaknak járó kifizetések kiszámítsa. Persze az emberi tényező így sem esik ki teljesen, a biztosítást ugyanis csak akkor kapják meg az ügyfelek, ha valaki leokézza Watson számítását.
Nem csak itt hódít
Nem ez egyébként az egyetlen terület, ahol hódít a mesterséges intelligencia, a tervek szerint februártól a gazdasági, kereskedelmi és ipari minisztériumban is bevezetnek Japánban egy mesterséges-intelligencia rendszert. A próbaüzem alatt az új rendszer segíteni fogja a közalkalmazottakat abban, hogy válaszokat vázoljanak fel a minisztereknek kormány- és parlamenti üléseken. Ez a bürokrácia csökkentése mellett az ügymenetet is gyorsítaná, és amennyiben működik, úgy más kormányzati szerveknél is bevezetik majd.
Az emberiség leigázói vagy hű segítőink? A robotokról és a mesterséges intelligenciáról korábban már rengeteget írtunk, cikkeinket itt olvashatod a Privátbankár.hu-n. >>> |