3p

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Tarolnak a hűségprogramok a brit szupermarketekben, az ilyen-olyan akciók keretében eladott termékek értékesítése 23 százalékra emelkedett az április 22-én zárult négy hétben, ami 2020 decembere óta a legmagasabb szint. És a koronázási népünnepély - ahol mindenki eszik-iszik nagy erőkkel - még csak ezen a hétvégén következik.

Az NIQ (korábbi nevén NielsenIQ) kiskereskedelmi elemző cég új adatai szerint a britek 3,1 milliárd fontot költöttek a húsvéti hétvégén - ez egy év alatt 21 százalékos bővülés és a legmagasabb heti költés idén.

A húsvétot is magában foglaló négyhetes időszak alatt a legtöbb kategóriában nőtt a promóciós költés, például a márkás sörök, borok és szeszes italok több mint felét akciósan vásárolták, a saját márkás húsok, halak és baromfi 27 százalékát pedig saját márkásan - írja a Grocery Gazette. A listaártól való ilyen mértékű eltérés úgy fest, arra csábította a vásárlókat, hogy többet költsenek húsvét alkalmából.

A teljes élelmiszer-értékesítés a márciusi 11,7-ről 9,7 százalékra esett vissza a legutóbbi négyhetes időszakban. A boltok látogatottsága azonban 4,5 százalékkal nőtt, bár ez is visszaesett márciusi 7,1 százalékos bővüléshez képest. Mindezt figyelembe véve az FMCG-kiadások online részesedése 10,8 százalékra csökkent, szemben az előző havi 11,1 százalékkal.

Púposra töltik a bevásárlókosarakat. Fotó: Piaxaby
Púposra töltik a bevásárlókosarakat. Fotó: Piaxaby

Mivel az Egyesült Királyság a koronázási ünnepségekre készül a mostani hétvégén (május 6.), a NIQ adataiból kiderült, hogy a háztartások mintegy ötöde szándékozik extra vagy különleges élelmiszereket vásárolni ez idő alatt. Erre ugorva a mellett a brit szupermarket-óriások és FMCG-márkák új termékcsaládokat és termékeket vezetnek be a történelmi esemény megünneplésére.

Ugyanakkor a szupermarketeket azzal vádolták, hogy kizárják az idősebb vásárlókat a hűségprogramok kedvezményeiből, amelyekhez gyakran e-mail cím vagy okostelefon-hozzáférés szükséges.

A nyár közeledtével és a hétvégi koronázással azonban ez némi plusz költekezéshez vezethet.

"A koronázás ünnepi esemény lesz, és ahogy a jubileumi hétvégén láttuk, a vásárlók pezsgővel és teázással ünnepeltek, így idén is lehet kereslet hasonló termékek iránt, annak ellenére, hogy a vásárlók spórolni akarnak - mondta Mike Watkins, az NIQ kiskereskedelmi és üzleti ismeretekért felelős brit vezetője..

A NIQ szerint a koronázási hét forgalma hasonló szintet érhet el, mint a tavalyi jubileumi hét (2022. június 4-én záruló hét), amikor a szupermarket-költési adatok meghaladták a 2,7 milliárd fontot, ami 10 százalékos növekedés az éves átlaghoz képest.

"Az infláció továbbra is növeli az értéknövekedést, de az a folyamatos tendencia, hogy a vásárlók kevesebb terméket vásárolnak egy-egy beszerzés során, nyomást gyakorol a kiskereskedőkre, hogy új vásárlókat vonzzanak és több látogatót szerezzenek, hogy növeljék az általános forgalmat.”

Címkék: Vállalat
A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Hogyan készül egy irodaház a globális felmelegedésre?
Natív tartalom | 2025. február 21. 15:35
Erről is kérdeztük a hazai ingatlankezelő piac legnagyobb szereplője, a CPI Property Group magyarországi Facility Management igazgatóját. Győri Gyula állítja, a szolgáltatás a jövő kulcsa: ha az irodaházban a masszázs és a tisztító mellett sportolni, piacozni is lehet. Beszélgettünk vele arról, cége hogyan élte túl a Covid és az energiakrízis jelentette duplapofont, miért térnek vissza a munkavállalók az irodákba, és hogy miképp csökkenti karbonlábnyomát a Pólus Center vagy a Campona.
Vállalat Óriásit dobott a netes vásárlás nagyágyúja
Privátbankár.hu | 2025. február 21. 10:27
Szép számokat hozott az Alibaba.
Vállalat Kirúgták a dolgozókat, nagyobb bónuszt kapnak a vezetők
Privátbankár.hu | 2025. február 21. 09:10
A Facebook anyacégének húzása nem nevezhető túl szimpatikusnak.
Vállalat A Suzuki ebben az országban tervez hatalmas növekedést
Privátbankár.hu | 2025. február 20. 14:05
A japán autógyártó célja, hogy 2030-ra harmadával növelje eladásait, és jelentős befektetéseket hajtson végre Indiában.
Vállalat Orbán Viktor dörzsölheti a tenyerét, itt a Mercedes bejelentése a kecskeméti gyárról
Privátbankár.hu | 2025. február 20. 11:48
Magyarországon a költségek 70 százalékkal alacsonyabbak, mint Németországban.
Vállalat Ezt még a magyar gazdaság is megérezheti: egyre mélyebb gödörben a Mercedes
Privátbankár.hu | 2025. február 20. 10:31
Hatalmasat zuhant a Mercedes nyeresége, miközben francia konkurense hasít.
Vállalat A Wallis Csoport ezt a díjat is bezsebelte
Privátbankár.hu | 2025. február 19. 15:31
A tőkepiac fejlesztéséért járó BÉT különdíjjal ismerték el a Wallis Csoport elmúlt 35 éves teljesítményét.
Vállalat Orbán Gábor, a Richter vezérigazgatója lett Az Év Leginspirálóbb Vezetője
Privátbankár.hu | 2025. február 19. 13:41
A vezérigazgató a díjat a PwC Magyarország által végzett 14. PwC Magyarországi Vezérigazgató Felmérés eredményei alapján vehette át.
Vállalat Újabb üzenetet kapott a Nissan
Privátbankár.hu | 2025. február 18. 10:44
A Honda szerint távoznia kellene a Nissan vezérének. 
Vállalat Befektetők figyelem! Nagy bejelentést tett a budapesti tőzsde üdvöskéje
Privátbankár.hu | 2025. február 17. 10:56
Űripari együttműködésről állapodott meg a 4iG és az amerikai az Axiom Space.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG