Az NIQ (korábbi nevén NielsenIQ) kiskereskedelmi elemző cég új adatai szerint a britek 3,1 milliárd fontot költöttek a húsvéti hétvégén - ez egy év alatt 21 százalékos bővülés és a legmagasabb heti költés idén.
A húsvétot is magában foglaló négyhetes időszak alatt a legtöbb kategóriában nőtt a promóciós költés, például a márkás sörök, borok és szeszes italok több mint felét akciósan vásárolták, a saját márkás húsok, halak és baromfi 27 százalékát pedig saját márkásan - írja a Grocery Gazette. A listaártól való ilyen mértékű eltérés úgy fest, arra csábította a vásárlókat, hogy többet költsenek húsvét alkalmából.
A teljes élelmiszer-értékesítés a márciusi 11,7-ről 9,7 százalékra esett vissza a legutóbbi négyhetes időszakban. A boltok látogatottsága azonban 4,5 százalékkal nőtt, bár ez is visszaesett márciusi 7,1 százalékos bővüléshez képest. Mindezt figyelembe véve az FMCG-kiadások online részesedése 10,8 százalékra csökkent, szemben az előző havi 11,1 százalékkal.
Mivel az Egyesült Királyság a koronázási ünnepségekre készül a mostani hétvégén (május 6.), a NIQ adataiból kiderült, hogy a háztartások mintegy ötöde szándékozik extra vagy különleges élelmiszereket vásárolni ez idő alatt. Erre ugorva a mellett a brit szupermarket-óriások és FMCG-márkák új termékcsaládokat és termékeket vezetnek be a történelmi esemény megünneplésére.
Ugyanakkor a szupermarketeket azzal vádolták, hogy kizárják az idősebb vásárlókat a hűségprogramok kedvezményeiből, amelyekhez gyakran e-mail cím vagy okostelefon-hozzáférés szükséges.
A nyár közeledtével és a hétvégi koronázással azonban ez némi plusz költekezéshez vezethet.
"A koronázás ünnepi esemény lesz, és ahogy a jubileumi hétvégén láttuk, a vásárlók pezsgővel és teázással ünnepeltek, így idén is lehet kereslet hasonló termékek iránt, annak ellenére, hogy a vásárlók spórolni akarnak - mondta Mike Watkins, az NIQ kiskereskedelmi és üzleti ismeretekért felelős brit vezetője..
A NIQ szerint a koronázási hét forgalma hasonló szintet érhet el, mint a tavalyi jubileumi hét (2022. június 4-én záruló hét), amikor a szupermarket-költési adatok meghaladták a 2,7 milliárd fontot, ami 10 százalékos növekedés az éves átlaghoz képest.
"Az infláció továbbra is növeli az értéknövekedést, de az a folyamatos tendencia, hogy a vásárlók kevesebb terméket vásárolnak egy-egy beszerzés során, nyomást gyakorol a kiskereskedőkre, hogy új vásárlókat vonzzanak és több látogatót szerezzenek, hogy növeljék az általános forgalmat.”