3p

Tarolnak a hűségprogramok a brit szupermarketekben, az ilyen-olyan akciók keretében eladott termékek értékesítése 23 százalékra emelkedett az április 22-én zárult négy hétben, ami 2020 decembere óta a legmagasabb szint. És a koronázási népünnepély - ahol mindenki eszik-iszik nagy erőkkel - még csak ezen a hétvégén következik.

Az NIQ (korábbi nevén NielsenIQ) kiskereskedelmi elemző cég új adatai szerint a britek 3,1 milliárd fontot költöttek a húsvéti hétvégén - ez egy év alatt 21 százalékos bővülés és a legmagasabb heti költés idén.

A húsvétot is magában foglaló négyhetes időszak alatt a legtöbb kategóriában nőtt a promóciós költés, például a márkás sörök, borok és szeszes italok több mint felét akciósan vásárolták, a saját márkás húsok, halak és baromfi 27 százalékát pedig saját márkásan - írja a Grocery Gazette. A listaártól való ilyen mértékű eltérés úgy fest, arra csábította a vásárlókat, hogy többet költsenek húsvét alkalmából.

A teljes élelmiszer-értékesítés a márciusi 11,7-ről 9,7 százalékra esett vissza a legutóbbi négyhetes időszakban. A boltok látogatottsága azonban 4,5 százalékkal nőtt, bár ez is visszaesett márciusi 7,1 százalékos bővüléshez képest. Mindezt figyelembe véve az FMCG-kiadások online részesedése 10,8 százalékra csökkent, szemben az előző havi 11,1 százalékkal.

Púposra töltik a bevásárlókosarakat. Fotó: Piaxaby
Púposra töltik a bevásárlókosarakat. Fotó: Piaxaby

Mivel az Egyesült Királyság a koronázási ünnepségekre készül a mostani hétvégén (május 6.), a NIQ adataiból kiderült, hogy a háztartások mintegy ötöde szándékozik extra vagy különleges élelmiszereket vásárolni ez idő alatt. Erre ugorva a mellett a brit szupermarket-óriások és FMCG-márkák új termékcsaládokat és termékeket vezetnek be a történelmi esemény megünneplésére.

Ugyanakkor a szupermarketeket azzal vádolták, hogy kizárják az idősebb vásárlókat a hűségprogramok kedvezményeiből, amelyekhez gyakran e-mail cím vagy okostelefon-hozzáférés szükséges.

A nyár közeledtével és a hétvégi koronázással azonban ez némi plusz költekezéshez vezethet.

"A koronázás ünnepi esemény lesz, és ahogy a jubileumi hétvégén láttuk, a vásárlók pezsgővel és teázással ünnepeltek, így idén is lehet kereslet hasonló termékek iránt, annak ellenére, hogy a vásárlók spórolni akarnak - mondta Mike Watkins, az NIQ kiskereskedelmi és üzleti ismeretekért felelős brit vezetője..

A NIQ szerint a koronázási hét forgalma hasonló szintet érhet el, mint a tavalyi jubileumi hét (2022. június 4-én záruló hét), amikor a szupermarket-költési adatok meghaladták a 2,7 milliárd fontot, ami 10 százalékos növekedés az éves átlaghoz képest.

"Az infláció továbbra is növeli az értéknövekedést, de az a folyamatos tendencia, hogy a vásárlók kevesebb terméket vásárolnak egy-egy beszerzés során, nyomást gyakorol a kiskereskedőkre, hogy új vásárlókat vonzzanak és több látogatót szerezzenek, hogy növeljék az általános forgalmat.”

Címkék: Vállalat
A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Portugáliában szimatol az Air France-KLM
Privátbankár.hu | 2025. november 19. 13:14
Vásárolnának.
Vállalat Mindenkit meglepett a Xiaomi
Privátbankár.hu | 2025. november 19. 08:42
Ilyen eredményekre senki nem számított.
Vállalat Akadálymentesítés a fenntarthatóság édes gyermeke? Klasszis Podcast
Natív tartalom | 2025. november 18. 18:16
Beszélgetés a Magyar Telekom sokszínűségi és esélyegyenlőségi szakértőjével, Jakab Judittal és Dr. Balogh Virág szabályozási vezetőjével.
Vállalat A Renault két új, Geely-alapú autót gyárt majd Brazíliában
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 17:21
A Renault-csoport 2026 második felétől két új autót fog gyártani Brazíliában kínai partnere, a Geely járműveinek alapjaira építve – közölte a vállalat kedden, jelezve, hogy tovább terjeszkedik a nagy növekedési potenciállal rendelkező piacon.
Vállalat Jövő májustól örülhetnek a Wizz Air budapesti utasai
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 15:57
A Wizz Air bővíti budapesti bázisát, májusban érkezik ide a cég 18. repülőgépe, ami új járatok indítására és a meglévők bővítésére ad lehetőséget – mondta Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója kedden online sajtótájékoztatón.
Vállalat Hihetetlen, hogy az Apple mit művel Kínában
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 15:34
Az Apple Inc. okostelefon-eladásai Kínában 37 százalékkal nőttek októberben az új, 17. szériás készülékek iránti erős keresletnek köszönhetően – áll a Counterpoint Research piackutató honlapján kedden közzétett jelentésben.
Vállalat Gondban a kínai Baidu, ezzel kellett számolnia
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 13:41
A Baidu kínai internetes cég veszteséggel zárta a harmadik negyedévet bevételeinek csökkenése mellett.
Vállalat Aki érti az adatait, az érti a piacát – így épül a jövő vállalata
PR | 2025. november 18. 11:15
Az adat ma már nem pusztán információ, hanem a siker kulcsa. Egy vállalat minden egyes tranzakciójában, ügyfélinterakciójában, számlájában ott rejlik az a tudás, amelyből pontosabb döntések, stabilabb működés és megbízhatóbb partnerkapcsolatok születhetnek. A jövő vállalata nem ösztönből működik, hanem adatból épít döntést, biztonságot és bizalmat.
Vállalat Felvásárolja az Otthon Centrumot az MBH Bank
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 08:54
Az MBH Bank újabb stratégiai akvizícióval bővíti portfólióját és megvásárolja az országos lefedettségű Otthon Centrumot a Biggeorge Holding leányvállalatától.
Vállalat Köszönőviszonyban sincs a kkv-k béremelési terve a kormány elképzelésével
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 08:38
A kormány 13 százalékos minimálbér-emelést tervez, a cégek örülnek, ha 5 százalékot tudnak adni – írja a GKI.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG