Hatékonysági okora hivatkozva szorítja nagyobb online költésre a vásárlóit a Tesco Nagy-Britanniában. Emelik az ingyenes házhoz szállítás értékhatárát, egyben többet kell fizetni a kiszállításért, ha a rendelés nem éri el ezt az összeget.
A vásárlóknak jelenleg 4 fontot kell fizetniük (mintegy 1700 forintot), ha a házhozszállítással vásárolt termék értéke 40 font (17 ezer forint) alatt van, május 2-től azonban ez a díj 5 fontra emelkedik - írja a Charged Retail. A díjemeléssel párhuzamosan a vásárlóknak 50 fontot kell majd költeniük ahhoz, hogy elkerüljék a kiszállítás díját, ami így 10 fontos emelés.
Az élelmiszerbeszerzésekhez kapcsolódó díjemelés ellenére a Tesco még mindig olcsóbb, mint a rivális Sainsbury's, ahol a minimális költés 40 font, az ez alatti rendelések díja azonban 7 font. Az Asda vásárlóinak viszont mindössze 3 fontot kell fizetniük, ha a 40 fontos minimum költés alá mennek, míg a Morrisons vásárlóinak ugyanennyit kell fizetniük.
Az online kézbesítésre vonatkozó változások ellenére a kattintással és átvétellel vásárlók számára a 25 fontos minimális rendelési díj változatlan marad.
"Annak érdekében, hogy továbbra is a lehető leghatékonyabban tudjuk kiszolgálni online vásárlóinkat, május 2-tól változtatunk a minimális kosárküszöbünkön, ez az első változás közel nyolc év óta" - mondta a vállalat szóvivője.
A vásárlók túlnyomó többsége számára nem lesz változás a vásárlás módjában.
Az áremelés hírével együtt azt is bejelentette a Tesco, hogy június 14-től a Clubcard pontok csak kétszeres értékűek lesznek, ha a Tesco Reward Partnereknél vásárolnak. Jelenleg a Tesco vásárlói egy Rewards Partnerrel használhatják fel pontjaikat, hogy pontjaik értékének háromszorosát kapják meg, amely olyan partnereket foglal magában, mint a Thorpe Park, a Pizza Express és a Hotels.com.
A Tesco vásárlói kevesebb pontot kapnak majd akkor is, ha benzin vásárlásakor beolvassák Clubcardjukat - jelentette be a hipermarketlánc.