A diszkontok terjeszkedtek legintenzívebben a magyar élelmiszer-kereskedelemben - írta a Világgazdaság hétfői számában.
A győztesek
Idén a legdinamikusabban terjeszkedő kiskereskedelmi lánc az Aldi volt, melynek már megnyílt nyolc új áruháza többek között Budapesten, Szegeden, Kecskeméten és Nagykanizsán, és még decemberben négy további nyílik.
A Penny Market tavaly még 200 boltból álló hálózata idén októberig 207-re bővült, Veszprémben pedig elkezdték építeni harmadik logisztikai központjukat, amely 7,7 milliárd forintba kerül. Ugyanakkor a Lidl idén csak egy új boltot nyitott, igaz, felújított 17-et a 165-ből.
A korábbi évekhez hasonlóan várhatóan idén tovább nő a diszkontok piaci részesedése a magyar élelmiszer-kereskedelemben. A magyar tulajdonú üzletláncok ugyanakkor gyengélkednek: 2013 és 2015 között mintegy félezerrel csökkent a CBA-, a Coop- és a Reál-üzletek száma.