Az online értékesítés első tételének erős kereslete potenciálisan megmentheti a német sportóriást attól, hogy orbitális értékvesztést kelljen elkönyvelnie a megmaradt készleteire.
Az Adidas megszakította a kapcsolatot a Ye néven ismert, ellentmondásos megítélésű rapperrel, miután West októberben antiszemita kijelentéseket tett, majd bejelentette, hogy eladja a Yeezy-készlet egy részét, mert megsemmisítése további 500 millió euró leírásra kényszerítené a vállalatot - írja a Retail Gazette.
A vállalat megerősítette, hogy a bevétel jelentős részét a rasszizmus és az antiszemitizmus elleni küzdelemmel foglalkozó jótékonysági szervezeteknek ajánlja fel.
Források szerint a Yeezy cipők első online értékesítésénél, amely május végére és június elejére esett, a kereslet meghaladta a vállalat legbizakodóbb előrejelzését is. Június végéhez közeledve az Adidas több mint 508 millió euró értékben kapott megrendelést 4 millió pár cipőre. A kereslet erőssége azt is jelentette, hogy az Adidas nem tudta teljesíteni az összes megrendelést, különösen bizonyos méretek és modellek esetében.
A vásárlóknak előzetesen online kellett regisztrálniuk és leadniuk a megrendeléseiket bizonyos modellekre, és bár a beérkezett megrendelések értéke meghaladta az 508 millió eurót, a nettó árbevétel alacsonyabb volt.
A láthatóan erős kereslet eloszlatta az Adidas központjában azokat a félelmeket, hogy Ye antiszemita kirohanásai és a cipő marketingjének hiánya az elmúlt hat hónapban túl mérgezővé tette volna a Yeezy márkát.
A 2015-ben kezdődött együttműködés után Ye az Adidas fontos partnerévé vált, és 2022-re a Yeezy 1,7 milliárd eurós forgalmat és közel 700 millió eurós üzemi nyereséget generált. Az év elején az Adidas nyeresége csökkent a 2022-es pénzügyi évre vonatkozóan, miután felmondta a Yeezy partnerséget. A sportruházati óriás 9,45 milliárd font bruttó nyereséget ért el a 2022. december 31-ig tartó 12 hónapban, ami 1 százalékkal kevesebb, mint a 2021-es 9,54 milliárd font.