A Forbes a holnap megjelenő májusi számában veszi górcső alá a magyar startupvilág híres triumvirátusának tagjának, a Ustream várható lépését.
A cég világraszóló brandet épített ki, amit most félig Budapestről, félig pedig a Szilícium-völgyből egyengetnek. Eddig több mint 60 millió dollárt pumpáltak az livestreaminget lehetővé tevő vállalatba, ám most újabb tőkebevonási kör előtt állnak, ám a részletekről még keveset tudni.
A Forbes szerint a frissen bevont tőkével a globális piacon szeretne stabilabb pozíciót kiharcolni a cég: bár jelenleg is jól teljesítenek az Egyesült Államokban, Ázsiában tudnának még hova nőni, köszönhetően a jól pozicionált termékeknek és az egy éve bevezetett új üzleti modellnek, ami Fehér Gyula alapító szerint beérett, így nem volt szükség az elmúlt öt évben külső forrásra.
Ki lehet a pénz mögött?
Nem tudni egyelőre, hogy ki fektet majd a cégbe, a Forbes azonban megjegyzi, hogy tavaly 150 millió dollárra becsülte az Economist a Ustream-et, amely mögött nagyon komoly értéknövelő technológiai háttér áll, és egy sikeresnek tűnő üzleti modell.
A lap nem zárja ki, hogy ez lesz az utolsó befektetési kör a Ustream számára, amivel jelezhetik exitálás előtt a cég értékét.