Fotó: AP, Michael Probst |
Egy éves munka lesz az összes autó javítása
A két literes EA189-es TDI-motorral szerelt gépjárműveket már januártól elkezdik visszarendelni javításra, az 1,2 literesek javítása várhatóan a második negyedévben, az 1,6-osoké a harmadik negyedévben kezdődik. A tulajdonosoknak nem kerül pénzbe a művelet, és nem is kell bejelentkezniük a VW-nél, mert a társaság mindenkit tájékoztat a javításról - mondta a vezérigazgató.
A művelet a tervek szerint 2016 végére befejeződik, és mind technikailag, mind pénzügyileg áttekinthető, elviselhető terheket jelent. A 2 literes és az 1,2-es motoroknál elég egy szoftverfrissítés. Az 1,6-osoknál a szoftverfrissítés mellett be kell építeni a motor légtömegmérő berendezése elé egy úgynevezett áramlás-egyenirányító alkatrészt, egy műanyag hálót.
Kevesebb autót érint
Mint ahogyan arról korábban már beszámoltunk, elég jól jött ki a Volkswagen a botrányából, ugyanis az eredetileg becsült 800 ezernél jóval kevesebbet, csak nagyjából 36 ezer autót érinthet a szén-dioxid-kibocsátási botrány. A jó hírre a részvényei is eléggé megugrottak a vállalatnak. Részletek>>>